mari berteman

penggunaan 'aku' lebih sempurna bagi penceritaan dan penulisan. da view tu, mehh la follow. no worries, InsyaAllah following back. maaf & terima kasih.

Tuesday, January 12, 2010

kehantuan

quwantan, indah kabar dari rupa. tlg la aku memang xbuleyh terima langsong untuk terus idop di bumi quwantan ini. baru 3 ary memang betol betol menguji kesabaran aku sebagai perantau di negeri orang.
pada hari ahad aku memulakan perjalan dari Johor Bahru ke Quwantan, aku menerima pesanan ringkas dari housemate aku mengatakan yang mereka akan bertolak dari KL ke Quwantan jam 10.30 malam. okayh aku agak tersentap disithu seperti mahu berpatah balik ke Jb. bkn apa, aku cuma ketakutan untuk berada seorang diri diumah sewa ku. xpa la, tanpa bersalah ku teruskan la jua walau berat menuju ke sana.

sesapai saja aku di quwantan, jam 5 ptg. kali ini perjalanan aku mengambil masa selama 4 jam saja walau ATOZ prima kepunyaan adek kuh. aku terus menuju ke kedai pakcik hip hop tapau makan ngn belik sabon mop lantai. balik ke rumah, aku mmg xda kunci rumah tp abby da tinggalkan pada tuan umah. lalu aku memberi salam, salam ku tidak dijawap. ku pusing keliling umah dan tida orang dirumah. hampa ati ku. aku terpaksa menunggu di dalam keta selama sejam dan pada jam 6.30 camthu bawu tuan umah balik. aku da menanges, naseb ada yang menemani. :D tentiu..

aku masuk, mengemas umah dan bilik kuh. jam 3 pagi bawu housemate sapai dirumah dan bayangkan la perasaan kuh pada thu. esok mangon p kelash register, amek jadual dan balik. tidak mempunyai perasaan untuk ke kelash. dan sekarang bermula kisah malang kuh.

selasa jam 10.20pagi, bersiap sedia ke kelash! dan satu kemalangan berlaku didepan mata, dan ithu BUKAN SALAH AKU. aku teruskan juga perjalanan ke kerna sudah agak lewat ke kelash. tengahari balik, abang sebelah panggil. "tadi awak langgar orang ke?" aku pun menceritakan semua nya dan " awak jaga-jaga sebab dye mmg nk cari awak. dye nk cari kereta itam nieyh. masa awak cuty dye nk duk berparang ngn jiran dye sendiri. dye ada saket mental" OMG! aku da wasa nk nanges, sumpah wasa takot. lalu ku kuncikan semua pintu tutop tingkap dan menguncikan diri ke dalam bilik. ingt nk lelap tapi xbuleyh pasal aku cam terbayang kan ja lelaki yang sedang mencari kuh dgn mesin rumputnya. setiap bunyi yang terdengar pastykan membuatkuh terkejut.

jam 5 ptg, housemate aku nk pinjam keta p kulej ada futsal. aku bagy pasal xbranie la nk kua. then jam 6 ptg dye balik "ca, keta kau mmg ada kemek heh pat blakang?" nahh, si gila yang sedang mencariku sudah memberanikan diri membaling batu bata ke but blakang keta ku. mmg ada kesan lekuk kedalam. kami semua ketakotan, abah kol suwo aku p repot polis.

Balai Polis Permatang Badak mengunakan sistem Office Hour. agak biadap disithu, lalu kau pun menelepon num yang sedia ada jika ada kecemasan. da puas menceritakan semuanya "kami xbuleyh wat paper pasal dye kurang siuman. mcm nieyh la alau pas nieyh dye ada ugut lagy bawu awak datang repot. klu awak report skunk pun kita mmg xbuleyh wat paper" WTF okayh. cam nieyh ke polis, kononnya sedia membantu? hey!! klu pala aku da putus then bawu dtg kat dye bawak pala aku? bak kata ksara. Fuck la.

Abah kol then ada ckp, "xmasok akal balai wat opis hour. masuk utube nak?" hahahaha.

aku balik tewos p tapau makan, dan skunk aku berada dirumah tuan rumah kuh. dan sgt selesa seperti berada dirumah sendiri. ada aircond dan blh on9! yeah.. pada si mental

tlg jauhi aku. aku xbersalah

No comments: