mari berteman

penggunaan 'aku' lebih sempurna bagi penceritaan dan penulisan. da view tu, mehh la follow. no worries, InsyaAllah following back. maaf & terima kasih.

Sunday, May 30, 2010

amal ibadat kau belum mencukupi

tak taw nk kategorikan ini cerita kelakar atau cita sedih atau cerita amarah . tapi aku nak gelak sebenarnya dan umie marah aku . aku tetap juga nak gelak . HAHAHAHAHAHAHAHA . xda la sebenarnya cita nya macam ni . Handpone Afiq hilang kena curi dekat asrama . * manyak manyak adek , afiq la paling manyak kali hilangkan handpone * da bilang jangan bawa , degil nak bawa juga . nak message matair die agaknya. hmmmmmmf . si Afiq nie spesis dia kalau da tito memang jalu , xsedar apa awak wat kan dia, asal mintak ja bagi ja la . pone dia hilang lagy 2 hari nak balik rumah . dia pakai handpone kesayangan si Cici plak tu . mengamuk orang tu barang dye hilang . HAHAHAAHAHAHAHHA * okayh gelak lagy * skip ! ! !

sebenarnya aku nak cita nie, aku tadi kua petang pastu kena hujan . pala aku penin , jady tito la . pastu Umie kejud ajak aku keluar , memang tak larat jady aku xikot la . pastu aku mandy makan semua aku dapat msg
" hye ! nieyh akak ailly heh ?? "
* aili thu memang nama keluarga la , semua adek adek aku ada aili * aku reply la aah , kenapa . pasthu dye reply
" sorry eyh , halalkan sudah !! "
teros aku pk , nieyh mesty afiq nk maenkan aku , pasal cara dye msg pun sama ja ngn afiq msg . hikhihkihk . aku pun reply ,
" xda hal la , kitaowunk memang kaya . kau an mmg shuka ilangkan hp ja . pasthu p renew number "
AHAHAHAHAHAHA

pasthu pending teros , aku abaikan la . aku memang mati mati igt afiq . pasal dye pun keluar semua . ingat dye da anu semula number dye ngn umie. pastu diaowunk balik umie panggil aku tunjuk msg yang sama . dye suwo halalkan aja . aku pun pa lagy teros menyinga *bak kata El * anta msg marah ! pending ! ! geram ..

kepada si pencuri ,
aku memang pantang kalau orang mencuri curi ini , dalam erti kata laen amek barang orang tanpa izin . xda duwet sangat ke ? aku buleyh taburkan duwet kertas kat kau la . dan jangan harap tuk dihalalkan ya . dunia ini adil , dan Allah taala lihat semua nya . tak kira la , bawu berjinak ke atau lama da berjinak . tolong kikis sikit habit bodoh tu ya . pasal menyusahkan orang laen . kalau xmenyusahkan aku xkesah :)

rahsia terbongkar , sahh memang adek aku nya keja ! mengong kau Afiq ! Terima Kaseh !!

enjoijis

Rawk on bebeh ! !
berjimba kita semua ya .

Saturday, May 29, 2010

5 jam sekelip mata

pertemuan pertama dimulakan dengan lagu Broery Marantika , Biarlah Bulan Bicara . Asyik irama nya lalu dibiarkan saja dendangan nya berlagu sendiri . Kosong , sunyi sepi tiada perbualan antara kami seperti pertama pertama kali . Jika diikutkan hati ingin diluahkan saja rasa rindu yang mencengkam kalbu tapi ku bataskannya dulu . ku turut rasa apa yang kau rasa walau sekelumit mana pun perasaan nya wahai kau .

seterusnya , dibawa mengadap duli duli yang maha mulia . Suara manja terkeluar juga dari pacul bicara nya . Ahhhhhhh , suara itu . aku rindu kannya . berbual seperti biasa , aku nampak kaca kaca kecil dimata mu tapi kerana keegoan ku . aku abaikannya . maaf aku bukan sengaja takut ibarat menyimbah minyak lagi . tiba tiba " direnjis renjis dipilis " , ahh lagu itu . berderai tawa aku dan umie kerna abah yang menyanyi lagu itu . HAHAAHAHAHHA .

sesudahnya , menuju ke bahagian keklimaksan nya , ya lagu Siti Nurhaliza - Aku Cinta Padamu dan lagu Imran Ajmain - Selamat Ulang Tahun Sayang . Semua nya seperti memahami perasaan ini , ahh mungkin kebetulan saja . teruskan saja kepada kesimpulannya bahawa perasaan yang masih ingin bersama .
Terima Kaseh.
aku punya Cik Katak yg baru lah !
ngee :D

0730 pagy waktu mula nya

Walau apa pun memang kita kena bangkit dari tidur semalam , lupakan setiap apa yang terjadi walau hakikat nya hati parah melawan perasaan gundah gulana . aku akur dengan setiap kejadian dan kehendak yang berlaku , aku yakin aku bisa melawan nya . tetapi walau apa pun cara nya kita kena bersemuka .

Tengs Ieqa ngn Fazliana , bawak aku jalan tadi. menghiburkan ary ary luka aku . juga pada famili aku kerna ada saat diperlukan . saya shayunk anda semua . walau bukan cara saya tuk menunjukkan terlalu wasa cinta itu . *xromantik* aku xmaw terus bersedih atau berduka kerna aku deserve tuk bahagia dan ceria . jady Caca RM tidak rety tuk melara .

*yaesokkitaselesaikannyasemua*

Friday, May 28, 2010

satu tragedi

aku tahu rasa itu saket , aku tahu rasa itu perit dan aku juga tahu rasa itu sedeyh . kenapa mesty perlu jujur jika kita kan tahu rasa sakit perit dan sedeyh itu . untuk apa rasa ithu jika kita tidak bersedia tuk menerima nya . aku seorang yang lemah , gagal dalam liku hidup penuh dengan cerekarama ini . tp aku terpaksa gagahkan diri untuk terus berjuang dalam kegelapan . mungkin ini bukan jalan terakhir nya . tipu jika hati tidak terasa dengan kata kata dan tohmahan darinya kerna kau orang yang aku sayangi dan kasihi bila terluah hancur hatiku berkeping keping jadi nya . aku taw kau derita menyimpannya selama ini tapi apa kau fikir aku tidak merasai nya juga ? aku rasa seperti mahu tidur dan bangun esok hari nya dan rasa seperti tiada apa sebenarnya yang berlaku kerna aku tidak sanggup tuk terus menghadapinya . wahai kau , aku serius tidak mampu berfikir apa apa tapi percaya lah aku tidak pernah rasa tuk meninggalkan mu walau sedetik dan sesaat pun masa berputar . dan jika kau mahu berjumpa , aku hanya menurut kemahuan dan langkah kaki ku sendiri . dalam erti kata lain haty tidak merelakan nya tetapi kaki pergy tanpa hala tuju . demi memenuhi impian kau yang mungkin kan membuatkan kau bahagia selamanya .

*menangesxkanselesaisemuanya*

Thursday, May 27, 2010

sembunyi tangan dalam selimut

pakai barang owunk , plessing sana sini ,
* xmaloo heh ? *
ada dua persoalan sekarang dalam otak aku ,
nak pulangkan sendiri ?
atau
nk maen kasar mintak balik .
nak belik la weyh .
nieyh nk berlagak ja ngan harta owunk .
biasa la budak baru nk naik jady artis an .
pantang aku owunk amek barang aku , amek barang adek adek aku
tanpa izin ! ! !
& sila la jangan wat taik bila owunk da buwat baek ngn kau !


*thuadiahakubgdyekautaw*

*pergilayu*

arynieyh up lagy satu angka masa tito aku ,
maksod aku ...
jam lima pagy aku maseh tidak bisa melelapkan mata ,
da buleyh tewos solat subuh der .
&& aku pasty waktu mangon kuh juga kan bertambah satu angka lagy .
:)

*nieyhlamasadepandaktourism*

akim akim & akim


1. Adakah anda rasa HOT??
msia panas , harusla HOT ;p

2. Upload wallpaper pc/laptop yang anda guna sekarang.


3. Cerita pasal gambar.
gabungan aku dengan chenta sejati . HAHAHAHA. aku shayunk kau afiq :)

4. Bila kali terakhir anda makan pizza?
arithu b4 antar Cici balik KL

5. Lagu terakhir anda dengar?
lagu Akim Af , bengang

6. Apakah yang anda buat selain menyelesaikan tag ini?
facebooking

7. Selain nama sendiri, anda dipanggil nama apa?
akak , kak intan , along .

8. Tag lagi 8 orang.
Fazliana , Sufea , Atiqah Mazlan , Sarah Hussin , Momoi , Aren , Fyna , El .
sila jawap ya :)

9. Siapakah orang no 1 kepada anda?
kawan skola rendah

10. Katakan sesuatu kepada orang no. 5.
awak nieyh cam cina la . chumeyl ! *teheee*

11. No 3 ada hubungan kepada siapa?
enchek mazlan dan puan rohani

12. Bagaimana pula dengan no. 4?
xkawen lagy ;p

13. Pesanan kepada orang no. 6.
jaga diry ya , moga kita kan jupa satu hary nanty .

14. Kata2 cinta kepada orang no. 6.
harus ke ?

15. Adakah no 7 dan no 8 mempunyai persamaan?
ada , mereka kesayangan kuh !

16. Berikan 5 perkara yang anda tau tentang orang yang mentag anda.
-

17. Persamaan antara KAMBING dan LEMBU?
ada 4 kaki

18. Perasaan anda wat tag ni?
biasa biasa ja pasal mengisi masa tito kan !

19 . a) GAY or b) LES?
khunsa ;p
gelabah la kau .
apa la .

sinetron


Cinta tegarkan hatiku , tak mau sesuatu merenggut engkau , naluriku berkata , tak ingin berulang lagi , kehilangan cinta hati , bagai raga tak bernyawa .

tgk bait bait ayat di atas mesti korang tahu an ayat apa itu . so xperlula aku bagitaw ayat pa thu . pasal motif aku nk cerita sedikit tentang aku .
C I N T A ?
indah kan bagi sesiapa yang sedang mengalami nya . busuk semua wangi . gelap terang semua nya . hitam pun putih la . tapi aku ? xda menda thu semua . nak kata aku xlaku xda la , ramai ja duk ushar dan umie kan berbicara seperti ini ,

" anak owunk semua da kawen , tunang , tapi anak aku . BF pun xda ! haih "

adakah ithu keluhan ? jika ya aku terima dengan redha ja . mungkin umie nk lihat anak dye bahagia , dan bersatu di alam perkahwinan erti kata laen , * xsabar nk tgk aku kawen dan bercucu la thu * bukan apa , aku cuma xtaw kenapa dengan aku . maseh belum bersedia , atau maseh mencary chenta lama . ithu ja sekarang ini . begini ,

ada ja beberapa orang lelaki yang cuba mendekati aku , aku tidak tolak malah tidak menerima kerna semua dilayan dengan sama rata cuma aku akan terus menilai dan memilih yang terbaik untuk diri ku . dan sebelum apa apa terjadi , aku akan terus terang dengan perasaan aku sebab xmaw la impian menjady parah di akhir jalan cerita nya .

jady ithu terletak pada setiap tindak balas mereka untuk menerima nya . jika terbuka maka terbuka la minda , jika tertutup maka tertutup la minda dan akal ciptaan - nya . aku juga tidak terniat untuk ' demand ' atau memilih tapi jika aku tersalah pilih merana la hidup aku .aku xmaw kerna ithu sangat perit tuk aku lalui .

lagy satu masalah aku , tiap kali bersama yang laen tetap memikirkan dye . maksod aku , aku akan menjady punca dan masalah bagy hubungan dengan memikirkan cinta agung aku yang satu ini , ketepikan cinta pada Allah taala kerna ia memang yang teragung dan hakiki nya memang wujud tapi sekarang aku berbicara satu perasaan antara manusia dengan manusia . dia yang ak maksud kan adalah cinta agung yang memang nyata tuk ku .

percaya la , aku tetap memikirkan kau walau aku bersama si dia . kenapa ? mingin ada janji antara kita yang kita menterai kan ? atau kerna memang jodoh kita memang telah ditetapkan tuk bersama ? aku xpunya jawapan itu . mungkin kau ada ? sila tampil dan beri penerangan wahai kekasih . aku juga tidak mahu terlalu berharap dan memberi harapan kerna aku tahu aku tidak layak tuk mendapat chenta mu yang agung , aku hanya insan yang kan terus terusan mencary tuk kepuasan aku sendiri dan kan melupakan mu . tapi aku buntu .

lihat saja pada teman teman yang putus cinta kan membuatkan ku berfikiran panjang juga tuk mencari cinta . bila ditinggalkan perasaan nya bagai terhiris duri sembilu di hati yang begitu asyik menyayangi nya . akhir kata , biarkan saja masa dan waktu menentukan segala nya . aku hanya mampu menunggu dan mendoakan yang terbaek kerna aku percaya :

" perempuan baik tuk lelaki yang baik "

dan aku bukan menjunjung diri mengatakan aku baik , tetapi aku tetap percaya dengan perumpamaan ini . insyaallah :)


*diayangagung*
- JackBruno -

Wednesday, May 26, 2010

hamsab

missing you ! !
Jack Bruno
;[

8 ithu menawan

Kali ini senang :
syarat dan penyertaan adalah seperti berikut , tidak memerlukan slogan sepanjang 10 patah perkataan atau bukti pembeliaan . kowunk hanya perlu upload profile picture ke 8 kat facebook kowunk , pasthu citha la sedikit pasal gambar thu ya . terima kasih .

Lokasi : Mcdonalds , Teluk Chempedak Quwantan .
masa ini aku sem 4 kowt , xsilap aku .* maseh kurus *
di snap oleh Anabella Naim pasal kamera dye an .
kami keluar bersama Wan Panjang dan Bagio ,
juga atas ihsan ithu kami dibelanja Mcd oleh Wan . terima kaseh Wan .
lagy satu , kitotaowunk g TC nieyh naek keta Wan , sempit sempit pun jalan .
pasal nk kua sangat an . HAHAHHHAHAHA.
&& aku wasa aku di candid kot picture nieyh .
xgithu Ana ?
HAHAHAHAHAAHAH.

tag:
Sufea , El , Fazliana , Ieqa ,
sapa sapa ja la :)

A B C , Cina buta :D

we learn words from ABC, so jom try this :D

A - aku pompuan dan bukan lelaki bukan khunsa
B - bukan barang mainan
C - Caca RM nama aku
D - dunia hanya sementara
E - ekor kucing panjang
F - fazlia nama formal aku :)
G - gagah perkasa ithu la abang bomba
H - hanya aku yang tahu
I - ina nama samaran umie saya
J - Johor tempat kami sekeluarga menetap
K - kadang kala lupa hari bulan
L - lemau gak daknya
M - masak memasak tolak tepi terus
N - nak mencari chenta sejati . chewaaah !
O - operator telekom , dail 100
P - pakai earpone skunk nieyh . HAHAHAHAHA
Q - Q , kawan saya masa tadika lagi
R - rabun ? owh tidak .. jelas dan nyata lagi mata nie
S - Singapura dilanggar todak
T - taman perling umah saya
U - umur ja besar , otak kechik
V - viola besar bunyinya mengagumkan
W - wang segalanya
X - xray la aty, operate la dada ;p
Y - yaya yang chumeyl
Z - zzzzzzzzz , time to sleep .

xda la mencabar sgt otak aku, jawap saja . sapa nk bikin , amek saja la . aku pun amek owunk nya. buhsan kau . xtaw nk bikin apa . mata xwety nk tutup .

ter ,

ada cerita yang sedang berlegar didalam minda ini ,
tapi tidak terluah oleh hati .
seperti ada nafas yang menyekat nya .
kenapa ya ?

*mungkintugumasatuknanges*

Tuesday, May 25, 2010

selingan iklan sebentar .

nak citha citha klaka buleyh x ? blum citha lagy aku da nk tergelak . fyna aka adek aku nya hal la . budak budak an , macam macam hal . walau nakal macam mana pun dye , dye tetap la penghibur kami . nak tak nakkena layan juga an ? hikhikhik. kayh citha nya begini .....

aku , umie ngn fyna odw g tesco , nk belik barang tuk fyna pasal esok de ada jamuan kelas. odw pegy thu , tetiba adek aku pun bersuara .

"mami mami , kat skola agama adek an , meja skola ada dak conteng conteng . adek nya skola an ada 3 sesi pasthu kat meja thu ada conteng . kawan adek yang anu . maknanya bila sesi adek aku , kan ada sesi petang lagy thu berbalas balas pantun " aku pun layan ja la an . tulis apa ja dek atash meja thu ?

"akhirnya aku kan dapat bertemu dengan nya " balas .
"Hari Datin bulan March , i love ue shu much " pasthu siap ada balas .
" hari hari makan epal , agak agak bila kita buleyh kapel "

aku dengan umie macam nk gila gelak . dak dak kechik skunk semua da advance gila . aku pun tambah la . motif sebenar nk berceritha pasal pantun thu ja ! HAHAHAHAHA . bongok ;p

Monday, May 24, 2010

KENAPE AWAK COMEL..?

tang mana yang comel ?
tunjuk sikit .
tp nk wat cmna kan , ciptaan Allah swt.
syukur saja

& seterusnya

wat do ue want to noe kepochi ? ;]

menujupuncakgenggamlaut

tgk gambar aku pat atas nieyh pun mesty kowunk da taw aku nk citha pa an , nak kata aku pengikut setia AF nieyh xda la sangat . pasal masa ia bermula aku pat Pahang , struggle fer final exam so aku dapat pun yang ujung ujung ja tgk konsert dye . bukan ithu yang aku nk sapai kan sebenarnya . hikhikhik . aku saja ja taruk lagu Daus - Kenapa . dan aku bukan peminat nya pun tp sebab lagu nya a bit k - ci . sangat cute . dan cam lagu Lemon Tree sedikit an rentak nya . HAHAAHAHAHA . saja ja tukar angen sekejap an . and Shahir as a champion , dye mmg deserves fer it congrats . Lagu pun sedap gak . Maulana ? AHAHAHAHAHA. asal aku gelak , xsemestynya owunk JB kena sokong JBrian an ? Mau , xpenah dalam sejarah AF dak Johor xdapat top 3 taw . tapi kau berjaya pecahkan rekod thu . * maaf jika ada yang terasa * tapi memang ithu kebenarannya kan . tapi aku x menafikan lagu kau mmg sedap , ala thu pun sebab KRU an yang bikin lagu lagu mereka . so dye nya rentak pun cam KRU ja , aku shuka lagu KRU dan aku tetap xshuka kau Mau .

*tuguCicimasokAF,danafundidye*

satu dalam seribu hari

okayh hari ini , macam macam jady , biar aku citha kan nya satu persatu ya kawan & lawan semua :)

pertama,
aku tito kul 4.30 pagi . bawu ingin melelapkan mata umie ketok pintu bilik mcm nk roboh .

"akak, akak , mangon kak . umah kita kena serang "

aku pun dengan kelam kabut la membuka pintu dengan memikirkan , sejak akhir akhir ini umah kami tidak selamat ada saja kejadian tidak diingini berlaku . aku dengan terkejut pun tnya kenapa .rupanya tahu kah kalian , adoyaiiiiii ....

xpayah citha pun mesty kowunk da taw an ? umah kena serang tebuan , mereka wat sarang . HAAHHAHAHAAH . btw , bomba datang waktu malam . kami report awal pagy . tp dye buleyh bikin malam pasal . dan paling menarek "Owh Abg Bomba , ure my Hero * kachak woot woot .

kedua ,
dinner tyme . rushing nk kejar kan abg bomba * blinking* datang kami ambil dinner dekat area umah . mmg xpenah pergy kedai thu . so saja nk try . ya amponn lambat gila servis nya . nk bikin air pun makan masa. inikan pulak makanan . jam da menunjukkan 8 malam, janji bomba 8.30 . sapai ja makanan . aduh senak perut menerima , wasa mcm makan pasir dengan air
* bukan aku tidak bersyukur tp kehadirannya mmg teruk * nak taknak telan saja la . da la aku tumpahkan yong taufu nya kuah kat kaki aku , panas!! thu la lapa sangat an . rushing nya rushing sapai umah , abah tersedar pone dye tertinggal kat kedai makan . aku kol kol xangkat . aku kol lagy dan terjawap . naseb baek , terus aku suwo abang thu simpan kan . naseb abg thu muka buleyh pergy . * motif sgt mencary chenta * HAHAHAHAHAHA . sapai ja , abah suwo aku amek . hegeh hegeh aku sengih , owunk semua tgk . abang thu check balance abah. kepoh dan xjujur ;p

ketiga ,
kamera aku punya citha , lens nya pecah . * bukan teruk mana pun * Hikhikhikhik . hook cangkot lense thu yang pecah so menganggu penggambaran . aku pun pa lagy gelabah la . igt da wosak . maty aku kalau wosak . kol teros izwan . dye balik keja datang umah dan semua pulih seperti sedia kala . btw, wan datang ngn gf ue ols. HAHAAHAHA .

yang paling akhir skali nieyh memang paling haru !!!
aku nieyh da berkobar nk tugu Isnin an , pada yang xtaw *click sini anda kan taw* tapi malam nieyh aku dapat satu pesanan ringkas :

" salam , ca im so sorry . i x dpt pegi teman u ke .............. i xlarat nk bangon . i terjatoh . tulang belakang i sakit . bisa sangat2. doktor suruh rehat , jgn byk bergerak , im so sorry . "

ya ithu dye , hancur luluh hatiku , tapi apa kan daya jodoh tiada * tiba tiba * Xpa la Lil John , awak saket . t awak da okayh mungkin kita buleyh pergy , dan kesimpulannya aku xdapat gapai impian aku . aku redha :)

*damcmkaranganpunyaakurasa*

Sunday, May 23, 2010

tikam

Apa yang anda akan buat bila tahu rakan anda tikam anda dari belakang ?
malash nk layan da owunk camnie. sabarkan aja la . wat goes around comes around bebeh

7 orang di hati anda ?
  • pertama tama mestyla , abah dan umie saya . tanpa sperma dan ovum mereka siapa la saya :)
  • kedua dua, adek badek kuh yang gila nakal semua nya . Cici , Afiq dan Fyna ya.
  • ketiga tiga, atok atok nenek nenek . aku windu arwah atok atok aku . tok abah , kita windu awak berdua :( * Al - Fatihah *
  • ketiga tiga, kawan kawan yang memang ada tuk aku , susah senang aku . xperlu sebut siapa dan kalian mesty taw siapa kalian kalau kowunk anggap menda yang sama seperti aku . aku shayunk kowunk la . windu pun ya .
  • keempat , Sarah Hussin . kakak saya . saya taw awak mungkin wasa kelainan dalam diri saya . bukan saya melupakan awak tp atau saya cuma perlu masa tuk diri saya sendiri . sorry .
  • kelima ,mr bobob dan selimut mushyuk aku . orang kah ini ? ahh aku anggap owunk ja la pasal mereka mmg xbuleyh jaoh dari aku dan pandangan mata aku . terima kaseh .
  • keenam , Akim * oooooo, genereasi hebat * jyeaaah ! kau tetap yang unggul sayang kuh
  • terakhir akhir, scandal mandal ;p plus pada boyfie boyfie wannabe . hikhikhik

Anda rasa anda comel ?
tidak langsong , gemok la katakan :D

Single or taken ?
single mingle n triangle

Blog yang anda suka ?
blog yang memberangsangkan perasaan aku . stalk la pa lagy :P

Adakah bilik anda kemas ?
yesh , umie tolong kemas kan arithu . tenkiu umie . cuma i need a neu "husband" pasal laki aku nieyh da tua . bawu setaon ja umur nya . i nk kan kelaenan

Lagu terakhir yang anda dengar ?
lagu kat blog peah , OST Adamaya . layannnn. pasal tgk bukak blog dye :)

Last text message ?
Aku nk p umah owunk kawen, lagypun aku xda transport la

Last phone call ?
Uncle 20 sen . ue know who ue r ;p

Hari terakhir anda menangis ?
last week kowt. xigt la

List 5 colours favourite anda .
purple , purple , orange , black , rainbow

Orang terakhir anda berYM ?
sapa erk , Radzlan kowt .

Game paling anda suka .
Game zaman kanak kanak aku terbaek.

Adakah anda peminat MCR ?
nope , Afiq adek aku ya , emosi dak nya . HAHAAHA

Anda rasa tag ni best ?
so - so

saya nak tag dekat
ksara , fazliana , el jantung haty , atiqah mazlan , fyna dan sekutu kutunya . silakan

Saturday, May 22, 2010

jam 3.43 am tuk noktah terakhir

meriah kowunk tito heh . aku ? terkebil kebil nieyh . xbuleyh ketiduran . apa yang perlu aku lakukan ya . buhsan yang amat . wasa cam da lama tiada hiburan hidup . lama xcari pasal dengan owunk . i mean owunk cary pasal ngn aku la . aku kan innocent bebeh . mana wety gado gado nieyh. HAHAHAHAHA . jady wasa jiwa kosong la , pasal xda yang buleyh membuatkan aku terangsang . ngeh ngeh ngeh . xsabar juga nk tugu result then further fer degree . motif sangat . nk mencary chenta la katakan . HAHAAHAHA . lihat saja ya .
* umie abah , kenalkan kawan akak * :D
btw ,
satu dari impian aku kan tercapai on dis Monday , just wait n see what will happen . sangat bersyukur . ikhlas ku ingin capaikan hasrat kuh :)
moga Allah memberkati kuh dan keluarga .
amin amin amin .

Friday, May 21, 2010

woow

aku sedang berbawink di depan tb , tiba tiba
" akak sana la skit umie nk bawink gak "

lalu aku pun mangon dengan bergolek golek malash angkat badan .
"hish , gemok nieyh . guling guling cam PENGUIN . pemalash "
HAHAHAHAHAHAHAAH,
cam PENGUIN der , tp aku xkesah pun umie cakap camthu pasal .

PENGUIN kan CHUMEYL !!!
jyeaaaaahhh.
HHAHHAHAAHAHAHAHA
chumeyl x kawan saya ?
HAHAAHAH

kenangan ithu

tiba tiba aku merindui kenangan lama di quwantan .
xkira la dari memula menapak sapai la skunk .
padahal bawu 3 minggu camthu meninggalkannya dan kan terus meninggalkan .
tapi wasa cam rindu plak tetiba .
ya la, tempat jatuh lagy dikenang kan .
ini kan pulak tempat belaja r. * hahahahaaha , betol ke *

*lapar*

Thursday, May 20, 2010

tiada kata hanya mata .

masa ini ,
aku bisa menjady terlalu baek atau terlalu jahat untuk mu .
jady kamu pilih yag terbaik untuk diri mu .
agak kau tidak pernah rasa tuk tersalah pilih .

semua nya terjady atas perasaan aku yang penat tuk duduk di antara .
im sick of it kayh ! !

pukul 3 petang

ary ary tito lambat thu da menjady kebiasaan aku la , jady mangon nya agak lewat . aku mmg silent mode pone konon xmaw diganggu atau dikacau la. then aku mangon manyak benor miskol nya . ada 2 number pelik , manyak kali kol . so pas mandy aku pun merajenkan jari menekan semula number thu * selalu aku mmg xkn kol blik tp kali in berlaenan *
mungkin ada hikmat kowt kasih tercipta yang sentiasa berlegar legar dalam otak aku sebelum sebelum ni . aku kol then rupa nya "Abang" . cehh nk bergurau mesra plak an pasthu konon konon dr maybank . saja ja dye kol nk tnya pasal exam aku arithu . mungkn kau terasa kowt aku duk seru seru nama kau ja an tiap kali aku nyanyi lagu Kasih Tercipta thu . lepas la rindu sekejap . terima kaseh sebab masih ingat pada diri ini . so bila nk jupa nieyh ? kangen bangat sama kamu deyh . da dekat setahon lebeyh x berjumpa .
:)

cara kau nk puaskan nafsu? opps! hahahahah

makan terbaek dan maen !
maen ngn kucing la . HAHAHAAH

& seterusnya

wat do ue want to noe kepochi ? ;]

tadi nk test relationship ngn sape?wah wah wah..huhuhu

HAHAHAHAHAHAA.
soalan hangat, jgn wisau yank .
i tetapkan setia dgn ue .
<3

& seterusnya

wat do ue want to noe kepochi ? ;]

penah g club malam x?jwb ca...huhu..

club malam thu pa ?
penah weyh .
kat indonesia masa thu .
sambot christmas .
HAHAHAHAA

& seterusnya

wat do ue want to noe kepochi ? ;]

fyna fyna

mengambil masa satu jam setengah, owh ithu bukan satu masa yang pendek ya kawan kawan . sapai saket badan aku nieyh dibuat nya . semuanya angkara adek perempuan tunggal kesayangan kuh ini , apa saja untuk mu . * padahal kena paksa ngn umie , sbb tito lambat buleyh bikin * HAHAHHAHA. aku pun xtaw la mcm mana aku dulu bikin menda nieyh semua , mungkin sebab zaman kechik kechik syok kowt , nk lawan ngn kawan punya sapa lagy chanteq . nahh skali aku kena bikin skunk nieyh , sapai pening kepala aku di buwatnya bukan ithu saja , sakit belakang badan aku . padahal aku dapat da separuh la jugak an tp seksanya mak aikk . waaaaaaaa ! ! nk taw aku bikin pa ? nahhhhh , saksikan la :D

proses pertama .

bahagian belakang .

serpihan "sampah"

maklom la owunk ada adek kechik kan, kena la tolong . HAHAHAHAH . bila da nk siap thu Ya Allah , Ya Tuhan aku wasa cam nk kawen ja ;p pas siap ja , aku tolak tepi kesemua 'bahan bahan' teros saja aku melompat ke atas suami kuh . * pada yg xtaw , sila refer post b4 diz sapa suami kuh * Bahgia !!

ini la hasil nya . aku taw xsempurna pun .
Lantak la. HAHAHAAHAHA

Wednesday, May 19, 2010

wahai ?

Semua nya berubah dalam seklip mata . jika kau terleka maka terlepas la kau peluang berharga . yang hitam berubah menjady putih , yang kaya berubah menjady miskin dan yang angkuh berubah menjady periang . ini semua terjady dengan kekuasaan Allah swt . tapi aku tetap tidak berubah , langsong tidak . kenapa semua ini berlaku ? tiada kesedaran atas diri sendiri kah atau aku tidak didorong oleh anasir anasir luar ? semua nya bergantung pada diri kau Ca , jika kau berusaha maka tercapai la cita cita kau . okayh tolak tepi pasal cita cita bukan ithu yang aku maksod kan . aku keliru dengan diri sendiri . sapai bila harus begini ? buleyh kau ubah aku wahai teman ? buleyh kau ubah aku wahai sahabat ? buleyh kau ubah aku wahai kekaseh ? buleyh kau ubah aku wahai chenta ? buleyh kau ubah aku wahai insan ? dan buleyh buleyh kah wahai wahai ?? aku undurkan diri dengan seribu persoalan dan tanda tanya dengan mu.

oh .

lagu yang sekarang sedang stuck dalam pala otak aku , menari nari , berlegar legar , berjoget joget lagu Kasih Tercipta by Faizal Tahir. aku pun xtaw kenapa tetiba wasa camthu . gila agak nya aku nieyh . duhh ! nak cary lagu thu nk bikin lagu tuk blog aku , tapi xda .
sedeyh :(





*sayangcendanahiburanpetangaku*

kawen?

kawen.
lagy 3 tahon.
kau plak ?

& seterusnya

wat do ue want to noe kepochi ? ;]

Tuesday, May 18, 2010

peberet food?

smua pun aku makan weyh.
tolak batu ngn kayu ja.

& seterusnya

wat do ue want to noe kepochi ? ;]

okeh kalau nk tnye ni sambung esk boleh?

boleh !
klu xda esok,
siap kau!!

& seterusnya

wat do ue want to noe kepochi ? ;]

pernah g clubbing tak?

soalan cepumas nieyh !
fuhhhh.
muka aku muka clubber x ?
goyang goyang!!

& seterusnya

wat do ue want to noe kepochi ? ;]

kenapa suke ini formspring?

pasal dye besh !!!
xda la cam klaka ja
thu yg shiok thu

& seterusnya

wat do ue want to noe kepochi ? ;]

perangai buruk kau?

kentot dalam air.
HAHAHAHAHAHAAHHAAH
entah la

& seterusnya

wat do ue want to noe kepochi ? ;]

bile nk berjembot ni?

taw xpa,
naek berjanggot da nieyh !
cepat la.

& seterusnya

wat do ue want to noe kepochi ? ;]

elle ke ana?

elle yang bertakhta di haty dulu :D
hee.

& seterusnya

wat do ue want to noe kepochi ? ;]

sape LITTLE JOHN tu?

hahahahaa.
kawan saya. chumeyl dak nya :D

& seterusnya

wat do ue want to noe kepochi ? ;]

awak pandai masak ape?

masak maggie pun failed.
masak air okayh ?

& seterusnya

wat do ue want to noe kepochi ? ;]

peberet food?

smua pun aku makan weyh.
tolak batu ngn kayu ja.

& seterusnya

wat do ue want to noe kepochi ? ;]

kalau sedey suka buat ape?

nyanyi, tito, makan , on9
thu ja yang mampoo

& seterusnya

wat do ue want to noe kepochi ? ;]

sudu kew tgn??

tangan,
lebeyh kenyang.
maklom la monster kan.
;p

& seterusnya

wat do ue want to noe kepochi ? ;]

terbang kew jalan??

terbang.
pasal puas da berjalan.

& seterusnya

wat do ue want to noe kepochi ? ;]

baa baa black sheep .

ue r cheating on counting.
LOSER !
hikhikhikhik.

stdy kew dear??

yap yap.
bawu abesh .
harap lulos dengan cemerlang.
amin amin.

wat do ue want to noe kepochi ? ;]

kenape jom?

jom ?
pasal nk ajak jalan la.
mengong ;p

& seterusnya

wat do ue want to noe kepochi ? ;]

masih sorang2 ke?

sowunk sowunk pa ?
dulu sowunk la skunk x,
pasal da ada Lil John. HAHAAHHA

& seterusnya

wat do ue want to noe kepochi ? ;]

follow u.. =)

ya joyahjunior in de house.
tengs fer de following.
hakhakhak

& seterusnya

wat do ue want to noe kepochi ? ;]

I know its formspring...erm Street to Da point la..Will you Marry mE?=P

kau nieyh da cam adnan sempit da.
street to da point.
HAHAHHA.
tonjolkan diri kau, selami kaseh ya ;p

& seterusnya

wat do ue want to noe kepochi ? ;]

carilah disini




bila xda, memang betol betol la xda. sunyi sepi, suram muram. sekali bila ada, nk kau berduyun duyun plak yang datang baek yang kenal mahupun tidak. masa thu la semua nya memperkenalkan diri tanpa segan silu. apa punya naseb da kau Ca ! aiyaarrrkkk . dan ia akan membuatkan aku terpaksa bersusah payah tuk berfikir dengan gigih dan kerasnya. xpa la, mary kita lihat sapa yang kena ! ! ! ! ! !




*5 darham, 5 darham*

Monday, May 17, 2010

shukakexshukalayannnja

Umie cakap kalau shuka sangat dengan sesowunk thu, *pompuan ke laki ke xkesah* jangan sesekali tunjukkan yang kita benar benar shukakan nya dan kalau kita bencikannya, jangan sesekali kita tunjukkan yg kita mmg btl2 benci. jadi bagaimana sebenarnya ? lalu aku terpikir sendirian.memang ada benar nya kata umie ithu sebenarnya kerna memang kita harus berbuat sedemikian. Jady maknanya aku harus berada di dunia yang tengah dimana aku tidaklah menunjukkan yang aku benar benar shukakannya & aku juga tidak menunjukkan yang aku benar benar bencikannya. *owh sungguh indah* tapi tidakkah semua terpikir, jika kita bikin camtu pada owunk laen apa kata mereka nanty. Ahhh, pedulik apa janjy tuhan tahu niat kita . hirau kan yang laen , yang langsong tidak membawa kemewahan atau kemiskinan pada kita. sebab semuanya atas usaha kita sendiri. dan pokok pangkal nya haty bukan ? tepok dada tanya selera. ditelan maty mak diluah maty bapak * tetibakan. ada kena mengena ke* hikhikhik


*rindukausebenarnyatpxmawla
tunjukkansangat.HAHAHA*

ca nk tanye soklan ape lg ek?huhuuh

tnya la apa kau nk tnya.
dalam otak kau mesty ligat an ;p

& seterusnya

wat do ue want to noe kepochi ? ;]

Rahsia tarikh lahir , sifat mengikut haribulan

Rahsia Sifat Tarikh Lahir Caca Ialah:
  • Pasangan yang lahir pada tarikh ini adalah seorang yang pandai
  • suka bergaul
  • mudah berubah pendapat.
  • seringkali tidak yakin dengan diri sendiri.
  • tergolong pasangan yang mata keranjang
  • suka bertukar-tukar partner.
  • membuatkan orang tidak suka apa lagi untuk bersimpati dengannya.
  • sering bersifat dingin kepada orang lain kerana menganggap orang lain faktor penyebab timbulnya masalah.
  • memiliki sifat kelakar.
  • mudah ketawa
  • kadangkala bersikap keanak-anakkan.
*benaran*

ca ko tau x coke tu x elok utk kesihatan n sgt3 x elok?

taw !
sebab thu aku xshuka air coke.
terima kaseh igtkan aku.

& seterusnya

wat do ue want to noe kepochi ? ;]

cmana cuaca kat JB skang?

cuaca sangat sejahtera dengan
terpasangnya aircond dalam bilik aku.
hikhikhik

& seterusnya

wat do ue want to noe kepochi ? ;]

bila nk turun KL?ape plan nk becuti time cuti2 sem ni?

next 2 weeks maybe.
p umah owunk kawen.
jyeaah !
plan saya bina badan la pa lagy

& seterusnya

wat do ue want to noe kepochi ? ;]

ca ko tgh mandy ke?Ahahhaha

da abesh mandy la.
da wangy pun
kau nk tolong mandykan pun buleyh ;p

& seterusnya

wat do ue want to noe kepochi ? ;]

ala blh jer....... dlm air ade tekanan.... (kata kak sara) x kan ade nyer........

memang la.
tp cam geli ja .
HAHAHAHA.
ksara relax la pasal pakai tampon
;p

& seterusnya

wat do ue want to noe kepochi ? ;]

sudi x ko jd isteri kedua, ketiga atau ke-empat seseorang pakcik itu kalo da jodoh?ha...jwb2..hahhahah

RADZLAN !!!
geram aku.
enta erk, klau pakcik manyak duwet
ON saja. HAHAHHAAHA.

& seterusnya

wat do ue want to noe kepochi ? ;]

caca nak join x kak sara esok....

join g mana ?
swimming ?
insyaallah.
xjanjy agy la.
masalah pompuan ! HAHAHAHAA

& seterusnya

wat do ue want to noe kepochi ? ;]

pantas

haty makin ceria.
rasa makin berlagu.
rindu makin terusik.
jiwa makin tenteram.
rentak makin berbunyi.

semua kerna bila jantung berdegup laju ya kawan kawan ;D

shut de door

love to be in a SILENT mode :)
no vibrateto
hello !

Sunday, May 16, 2010

Ku Bukan Aku

Lama sungguh hari berlalu
Hening malam menyiksaku
Bila bersendirian sepi jadi pilu

Kau pergi aku yang hilang
Sedikit pun hidup tak senang
Langit cerah ku renung mendung kelabu

Kerana diriku bukan aku
Tiap kali kau menjauh
Fikiran tak keruan
Jiwa rasa kekosongan
Diriku bukan aku
Tiap kali kau menjauh
Pulangkan dia ke pangkuanku

Yang digemar menjadi bosan
Sukarnya cari ketenteraman
Bila hati bersedih semuanya tak betul

Ku cuba setabah hati melupakan
Dirimu dari ingatan
Tapi semakin dicuba semakin rindu

*atybungabungater*

heyyo Little John !

hee, petang aku arynie diisi dengan blind date wif my Little John. He's cool , bit blur and clumsy but aku paling shuka pasal he looks cute. ngeh ngeh ngeh. gedik sgt statement nieyh. 2 3 ary mood aku kembali normal kowt, pasal hary hary terisi dengan kebahgiaan. kita tgk muvee Robin Hood an, tp aku x terpikat o tertarek dengan hero la si Robin, but i love Litte John. Smart guys . last word :


welcome back to de SCANDAL world.




but,

sapa taw dye jodoh aku. Little John dun break ure promise ya :)
xsabar nk tugu ary thu. jyeaah !

perilaku berdasarkan tarikh lahir islam

Anda Lahir Pada: Ahad, 22, Muharram, 1409 Hijrah

MUHARRAM

Bersifat pendiam, sihat fikirannya. Mungkin akan menjadi bodoh jika tidak mendapat didikan yang sempurna, walaupun begitu, jika dididik dengan baik, dia boleh menjadi cerdik kerana bakat fikiran yang pintar cerdas ada padanya. Dia mempunyai keinginan yang baik dan selalu berada dalam selamat.

komen aku ,
ada benar nya juga. tapi kita mana buleyh percaya 100 % kan ? pokok pangkal nya haty :)

single gurls out

okayh aku happy sangat malam hary aku ini terisi dengan ada nya childhood frenz aku, Aliya Azmi II . okayh aku rindu kau kayh, n aku have fun sgt . even kita kua 2 owunk, riuh cm sekampong. memandangkan parents parents kita sebok dengan Score A , so kita pun enjoi. HAHAHAAHA.
kita melepak tgk bapok keling. HAHAAHA. Auwww i liokee. melepak la pasthu. memang besh la. xtaw nk citha cmna. aku nk ulang malam nieyh semula buleyh x ? kita duk danga bay , pasthu oi oi owunk . tego semua owunk. padahal owunk nk elak ja dr kita. HAHAHAHAAHA. Lama gak an kita duk melepak cam apa. hikhik. aku enjoi kayh, mencary cinta juga motip kita :D jyeaaah !
tengs babe, aku happy sgt.

Saturday, May 15, 2010

Do u Still luf me? :(

if ue luf me,
then same goes to me.
n i dun need to show o prove my love.
simpan sendiri

& seterusnya

wat do ue want to noe kepochi ? ;]

awk ni noti ek.

noti napa erk ?
notification ke ?
AHAHAHAHAHA

& seterusnya

wat do ue want to noe kepochi ? ;]

gulagula

padah tito petang nahh kau,
aku xbuleyh tito da skunk !
duhh !
layan adamaya & asmaradana.
janjy ada menda nk bikin dr terkebil kebil


*hatymeranater*

Friday, May 14, 2010

ape pendapat kau tentang kwn2 lelaki kau?? adakah mereka ensem??

HAHAHAHAHAA,
klaka .
mesty la hensem.
aku kawan dgn yg hensem hensem ja
*menjaga haty*

& seterusnya

wat do ue want to noe kepochi ? ;]

caa nk minum coke x??? cpt2 laaa dtg kl.. =p

HAHAHAHAA,
datnag kl semata mata mniom coke ja an,
sedeyh seyh.
jb pun berlambak la kak.
brrrrrrrrrrrrrrrr. ;p

& seterusnya

wat do ue want to noe kepochi ? ;]

pasal aku, pasal kau

ya allah ,
cukup cukup la thu.
aku da penat da menjady bahan bahan intipan dan umpatan .
apa la masalah kowunk sebenarnya nieyh erk ?
aku kaco laki kowunk ke ? aku kaco boyfrenz kowunk ke ?
ke aku kaco periuk nasi kowunk ? *dreaming ala ala artis githu*
wasa aku xda kowt,
aku dengan dunia khayalan aku saja, xda pun ngn khayalan kowunk.
lepas sowunk sowunk. ke pasal aku bajet line line artis , so kowunk step step papa mamarazzi la nieyh erk . LOL ;p
anta plak kawan kau nk stalk aku, atoyai.
xkuasa mak nk layan nyah. mak wamai lagy *peminat* nk kena approve,
terpaksa mak tapis tapis dulu ya.
Layannnn !

*mak shuka la cara kau*

saya sayang awk! jgn sedeh okeh..

saya shayunk awak juga.
& klu ada awak mmg saya xsedeyh da
:D && <3

& seterusnya

wat do ue want to noe kepochi ? ;]

Thursday, May 13, 2010

aku tetap sayang kau walaupun aku pergy kemana.

aku bukan tuk dimarahi,
aku bukan tuk dimaki,
aku bukan tuk dicaci,aku juga bukan tuk di benci.
apa aku buwat maseh ada pikiran warasnya,
apa aku buwat maseh ada hatynya,
apa aku buwat maseh ada jasadnya,
dan apa aku buwat maseh ada hakiki nya.
jangan kau cabar aku,
kerna aku ada batas kesabarannya.
dan jangan cuba menambah kebenciaan ini,kerna aku jijik melihatnya.

tolong jangan serabotkan pemikiran aku,
tolong jangan buwat aku merana !!!!!!
aku marah dengan diri sendiri, kerna
tidak dapat tuk menjady yang terbaek untuk mu .
aku tidak mahu teros berlakon menunjukkan aku bahagia,
dan hakikat nya ? ? ?
bodo. bodo, && bodo

hye, aku perempuan sombunk

jangan tegur aku sombunk,
jika kau betol betol tidak kenal siapa aku.

jika kau kata kuh sombong,
ya aku dengan bangga mengakui .
kerna aku malash tuk memikirkannya.

tapi pernah kau mengerti hati ini ?
perasaan nya terabai.

bila kau wasa memerlukan aku,
lalu kau buleyh datang dan pergi sesuka haty.

bila kau wasa aku tidak perlu ada disisi kau,
kau buang aku seperti kau membuang putung rokok kau ke longkang.

sedikit pun aku tidak terasa,
kerna aku taw aku bukan siapa siapa untuk diri kau.

dan aku harap suatu hari nanti,
kau kan mengerti hati perit ini.

saja ja shuka shuka.
xda perasaan paper pun
;p

Wednesday, May 12, 2010

owunk semua owunk





TERIMA KASEH







penat la nk hiburkan aty owunk,
menjaga aty owunk. menyakiti aty owunk
dan semuanya untuk owunk.
untuk diri sendiri ??
xpenah ada .

masa untuk ?

masa untuk meninggalkan,
masa untuk ditinggalkan.

masa untuk sendiri,
masa untuk menyendiri.

masa untuk sunyi,
masa untuk sepi.

masa untuk ini,
masa untuk pergi.

masa untuk adam,
masa untuk maya.

masa untuk kimi,
masa untuk cendana.

jady pada semua, maaf aku sedang bermuhasabah diri. dan sila jangan paksa aku tuk cuba menghadirkan diri untuk menda yang xpasty. pada kau, kau, kau dan kawan kawan kau. Aku xshuka ! Terima kaseh .
aku anak rosli yang shuka tuk sendiri.

kenapa awak lain sejak 2 3 hari ni? :( awak ok?

saya sedang bermuhasabah diri.
terima kaseh, saya okayh.

& seterusnya

wat do ue want to noe kepochi ? ;]

Monday, May 10, 2010

jOm pg kawen m.iza...pastu kite lpk2 la...pg vacation nak x?

jom jom !
vacation mana ?
wee :D

& seterusnya

wat do ue want to noe kepochi ? ;]

mini mother's day

de cake: yum yum

de ibu's famili

de mom's

de umie's famili

de ladies :D

happy mother's day,
umie, mak, ibu .
&& mereka mereka yang melahirkan
ANAK :)

jawab2 soklan nih mst you budget artis kan? XD

i mmg artis pun.
artistik hoccay.
HAHAHA

& seterusnya

wat do ue want to noe kepochi ? ;]

saya syg awak, awak tau tak?

taw.
saya pun sayang awak juga.
<3

& seterusnya

wat do ue want to noe kepochi ? ;]

gula sekilo berapa ringgit ek? :)

HAHAHAHA
umie cakap xtaw.
slalo maen hambekk ja pasthu jalan bayar.
:D

& seterusnya

wat do ue want to noe kepochi ? ;]

awak bahagia x? :)

bahagia sgt.
bersama suami.
kang da tnya dulu.

& seterusnya

wat do ue want to noe kepochi ? ;]

sajasajabuangmasa



naseb awak kol saya Cik Katak sebelom awak pergy Korea,
if x saya da sedeyh hoccay :D
macam biasa, i need souveneir from ue ya

btw, gud luck ya.
xabesh abesh dgn game cucuk cucuk awak thu.
nk wat camna kan da nyawa awak dalam dunia fencing thu,
shuka benar nk lawan pedang.

kita tugu awak balik.
lalalalalalalala