mari berteman

penggunaan 'aku' lebih sempurna bagi penceritaan dan penulisan. da view tu, mehh la follow. no worries, InsyaAllah following back. maaf & terima kasih.

Thursday, May 27, 2010

sinetron


Cinta tegarkan hatiku , tak mau sesuatu merenggut engkau , naluriku berkata , tak ingin berulang lagi , kehilangan cinta hati , bagai raga tak bernyawa .

tgk bait bait ayat di atas mesti korang tahu an ayat apa itu . so xperlula aku bagitaw ayat pa thu . pasal motif aku nk cerita sedikit tentang aku .
C I N T A ?
indah kan bagi sesiapa yang sedang mengalami nya . busuk semua wangi . gelap terang semua nya . hitam pun putih la . tapi aku ? xda menda thu semua . nak kata aku xlaku xda la , ramai ja duk ushar dan umie kan berbicara seperti ini ,

" anak owunk semua da kawen , tunang , tapi anak aku . BF pun xda ! haih "

adakah ithu keluhan ? jika ya aku terima dengan redha ja . mungkin umie nk lihat anak dye bahagia , dan bersatu di alam perkahwinan erti kata laen , * xsabar nk tgk aku kawen dan bercucu la thu * bukan apa , aku cuma xtaw kenapa dengan aku . maseh belum bersedia , atau maseh mencary chenta lama . ithu ja sekarang ini . begini ,

ada ja beberapa orang lelaki yang cuba mendekati aku , aku tidak tolak malah tidak menerima kerna semua dilayan dengan sama rata cuma aku akan terus menilai dan memilih yang terbaik untuk diri ku . dan sebelum apa apa terjadi , aku akan terus terang dengan perasaan aku sebab xmaw la impian menjady parah di akhir jalan cerita nya .

jady ithu terletak pada setiap tindak balas mereka untuk menerima nya . jika terbuka maka terbuka la minda , jika tertutup maka tertutup la minda dan akal ciptaan - nya . aku juga tidak terniat untuk ' demand ' atau memilih tapi jika aku tersalah pilih merana la hidup aku .aku xmaw kerna ithu sangat perit tuk aku lalui .

lagy satu masalah aku , tiap kali bersama yang laen tetap memikirkan dye . maksod aku , aku akan menjady punca dan masalah bagy hubungan dengan memikirkan cinta agung aku yang satu ini , ketepikan cinta pada Allah taala kerna ia memang yang teragung dan hakiki nya memang wujud tapi sekarang aku berbicara satu perasaan antara manusia dengan manusia . dia yang ak maksud kan adalah cinta agung yang memang nyata tuk ku .

percaya la , aku tetap memikirkan kau walau aku bersama si dia . kenapa ? mingin ada janji antara kita yang kita menterai kan ? atau kerna memang jodoh kita memang telah ditetapkan tuk bersama ? aku xpunya jawapan itu . mungkin kau ada ? sila tampil dan beri penerangan wahai kekasih . aku juga tidak mahu terlalu berharap dan memberi harapan kerna aku tahu aku tidak layak tuk mendapat chenta mu yang agung , aku hanya insan yang kan terus terusan mencary tuk kepuasan aku sendiri dan kan melupakan mu . tapi aku buntu .

lihat saja pada teman teman yang putus cinta kan membuatkan ku berfikiran panjang juga tuk mencari cinta . bila ditinggalkan perasaan nya bagai terhiris duri sembilu di hati yang begitu asyik menyayangi nya . akhir kata , biarkan saja masa dan waktu menentukan segala nya . aku hanya mampu menunggu dan mendoakan yang terbaek kerna aku percaya :

" perempuan baik tuk lelaki yang baik "

dan aku bukan menjunjung diri mengatakan aku baik , tetapi aku tetap percaya dengan perumpamaan ini . insyaallah :)


*diayangagung*
- JackBruno -

No comments: