mari berteman

penggunaan 'aku' lebih sempurna bagi penceritaan dan penulisan. da view tu, mehh la follow. no worries, InsyaAllah following back. maaf & terima kasih.

Wednesday, May 19, 2010

wahai ?

Semua nya berubah dalam seklip mata . jika kau terleka maka terlepas la kau peluang berharga . yang hitam berubah menjady putih , yang kaya berubah menjady miskin dan yang angkuh berubah menjady periang . ini semua terjady dengan kekuasaan Allah swt . tapi aku tetap tidak berubah , langsong tidak . kenapa semua ini berlaku ? tiada kesedaran atas diri sendiri kah atau aku tidak didorong oleh anasir anasir luar ? semua nya bergantung pada diri kau Ca , jika kau berusaha maka tercapai la cita cita kau . okayh tolak tepi pasal cita cita bukan ithu yang aku maksod kan . aku keliru dengan diri sendiri . sapai bila harus begini ? buleyh kau ubah aku wahai teman ? buleyh kau ubah aku wahai sahabat ? buleyh kau ubah aku wahai kekaseh ? buleyh kau ubah aku wahai chenta ? buleyh kau ubah aku wahai insan ? dan buleyh buleyh kah wahai wahai ?? aku undurkan diri dengan seribu persoalan dan tanda tanya dengan mu.

3 comments:

Sifu said...

ko boleh brubah ca..cume ko takot respon org sekeliling ko...its ok ca,bile deg nati da dunia baru..x suma org knl ko..ade mse lg ko nk ubah ape yg ko patot ubah..jgn sia2kn mase yg ade ni...ade org sekelilng ko yg ko btl boleh harapkan...cume ko kene yakin n pecaya jer

Caca RM said...

tengs sifu .
aku perlukan masa untuk terus berfikir tentang perubahan aku :)

tongga said...

huhu....ade lg mse..so pikir2 kn la..bile kua...tgk keadaan sekeliling dr persepsi berbeza..carik "mood" yg leh wt ko brubah...:P