mari berteman

penggunaan 'aku' lebih sempurna bagi penceritaan dan penulisan. da view tu, mehh la follow. no worries, InsyaAllah following back. maaf & terima kasih.

Wednesday, February 24, 2010

mengimbau kembali

pada ketika ini aku sedang bermaen msg dengan seseorang yang mengadu saket pewot. kerna lewat makan malam, pewot masok angin. lalu aku teringat pesanan atau ingatan yang "kau" pernah bagy kuh. kata kata nya:

"perot u masok angin tu, u p minum susu. susu boleh ilangkan angin dalam perot u yang"
dengan nada ngada ngada dan ingin minta teros dibelai aku berdegil.
"jgn la degil, u p heh minum susu. t ilang la thu"
lalu ku turutkan saja kemahuan nya. memang betol ilang wasa angin di dalam pewot kuh dan membuatkan aku selesa.
"ue pewot i da okayh. hee :)"
"hah, kang da okayh. i slalo camthu. pewot i masok angin ja i minum susu. mmg baek"
"thank you ue"

aku pun xtaw kenapa aku perlu igt, mungkin walau detik bersama terlalu sekejap tetapi manyak kenangan yang dilalui bersama. jady mengambil masa tuk teros melupakannya. tp aku redha dengan semua ini.

maseh kuh igt saat kau risau ketika pewot kuh meragam.
"u okayh x nieyh?"
"x, saket sgt pewot i ue"
"sini i wasa, *smbl tgn dipicitkan dipewotkuh* angin la ue. p minum susu la. kita p belik heh?"

hanyut dalam dakapanmu, pewot kuh ilang wasa saket nya. kerna kau bersama kuh. ya aku windu saat ithu, dan mungkin manyak lagy kenangan yang membuatkan kuh teros mengingati mu tnpa sebarang alasan yang kukuh.

No comments: