mari berteman

penggunaan 'aku' lebih sempurna bagi penceritaan dan penulisan. da view tu, mehh la follow. no worries, InsyaAllah following back. maaf & terima kasih.

Monday, February 15, 2010

scary movie

bermula la cerita kuh..
arynieyh balik kampong pasal ada owunk kawen dan sedikit majlis kenduri doa selamat di umah makwe aka nenek aku la kan. sesampai kan diri di rumah owunk kawen, aku wasa cam annoying ja semua owunk, pandang kami sekeluarga cam apa. taw la kami dari bandar tapi kami manusia biasa juga. wat kan aku wasa aku pandang semua owunk dengan perasaan marah dan menci. tp nk makan nasi owunk kawen nya pasal aku abaikan semua nya. Yeah! da abesh makan balik umah makwe, bapak panash gila cuaca dan aku rasa sgt xselesa. apa yang aku ngn cici wat. bawink dekat beranda, susun kusi memanjang, kipas pasang tala ke arah kami berdua dan TITO! sgt berbaloi baloi perasaan ithu. xsedar apa pun. sapai petang kowt tito then mangon makan. ahaa.

kisah misteri pun bermula,
maklang citha, arithu dye balik kampong. ijan aka sepupu aku setiba sapai di umah makwe tidak mahu masok ke rumah makwe dan meminta izin pergy ke rumah arwah tok lamah. xpenah penah kowt dye nk wat camthu! rumah yang sgt haunted okayh kawan kawan. dye sapai ja depan umah, dye nampak ada owunk bawink pat tingkat bawah umah lalu si mengong thu pun memberi salam. walau hakikatnya memang tiada sesiapa pun di rumah ithu. lalu salam tidak berjawap dan tetiba owunk yang berbawink di bawah ithu ilang. berlari balik ke rumah makwe dan DEMAM teros kau. aku taw citha nieyh selepas ja aku pulang menemani abah, cici ngn afiq ke sana. mereka mandi telaga / kolah / perigi. aku sendiri xtaw pa menda thu. hahaha. dan kalau ku taw citha nieyh mmg kompem aku xteman. abah, cici ngn afiq relax ja mandy. sejok air thu katanya. dan..



maaf jika gamba ini kelihatan lucah.
tiada kaitan antara yang hidup dan mati.
btw inilah rumah peninggalan arwah tok lamah. scary!

No comments: