mari berteman

penggunaan 'aku' lebih sempurna bagi penceritaan dan penulisan. da view tu, mehh la follow. no worries, InsyaAllah following back. maaf & terima kasih.

Saturday, January 8, 2011

satu minggu tahun baru, apa jadi ?

hye, Salam readers. sorry for late update. im quite busy because new semester oredi datang lo. so i dont have an enuff time to update. so, what happen satu minggu tuk tahun baru ini? *dush dush*

apa jadi seminggu ni? aku hargai lah sebab aku masih bernyawa sekarang ini. terima kasih tuhan kerna berikan kesempatan ini lagi.

ahad, lepas lepas hantar adik aku balik asrama dekat Kota Tinggi. Umie dengan abah aku pula bersusah payah untuk hantar aku ke 'penjara' belajar bagi aku. sebelum maghrib sampailah aku ke kawasan yang pertama kali dalam hidup tuk aku jejak. bukan sem lepas da jejak ke? ok, aku kena tukar kampus. dekat mana?
Mara nya aku tak sempat snap. traffic lampu hijau. HAHA. memang best tempat ni aku cakap kau. terbaik dari ladang. damai, tenang, bukit bukau, sejuk sentosa. tidur pakai selimut sokmo. memang tiptop la. tapi haish! loser nya, jauh pendalaman sekali kau bagi. macam mana la aku nak hidup. terima kasih UiTM. kau dihatiku ! sangat ;p

so, first day. maksud aku hari Isnin la. aku tak pergi kelas. aku malas. semangat tak mari. mood tidak diseru. jadi aku tidur. plus aku duduk rumah sewa. just nice la rumah dia. selesa. so bangun tengah hari. budak rumah aku ajak aku pergi "shopping mall" yang gempak ada dekat sini iaitu.... Econsave. i tell you. pat JB pun aku tak pergi Econsave. Haish ! memang best.

so next day, pergi kelas la seperti biasa. mmg sangat tak tahu. parking jauh dari kelas menapak lah ya kawan rumah ;) gedebak gedebik, balik makan cendol. yummy. makan aku terjaga dengan masakan dak rumah aku. ohsemm la juga! aku mmg jauh dari panggang tuk memasak. reti habis. nk menggoreng telur pun macam nak nangis ja aku rasa. so aku akan turun bawah tuk makan saja. terima kasih awak awak semua. lauk pertama aku. nasi goreng dgn sosej ja. lain mak uda aku datang hantar :)

rabu kelas cancel. so lepak, chillex dan aku merambu pergi rumah bestie. Eliana Elle. petang sampai ke malam. we having burger Malaysia, aku nak makan oblong sangat rasa. so balik malam dan tidur. khamis ke kelas seperti biasa, tapi kelas tak ada !! jyeahhh. lecturer tak masuk. dan aku cabut :P *kawan kawan lain juga ok*

so aku pun membalikkan diri ke JB by bus, before that hantar kereta dekat adik aku dekat Kepong. hebat aku berjalan. Dari Puncak Alam - Bukit Jelutong *hantar Fatyn* - Damansara - Kepong - Bukit Jalil. tetttt sampai JB dengan cinta.

aku da sampai JB, ada la juga melawat adik aku yang duk asrama. kesian juga aku tgk daknya. HAHA. ya la duk hutan. datang jenguk dia sekejap, ada sahaja kerenah dia. tak pernah kami berhenti ketawa. ada saja panjang akal dia. balik tengok dia, kitaorang singgah Kota Tinggi. cari baju kurung aku nak pergi kelas. serius mmg murah. berpuas hati dan berbaloi baloi la juga untuk aku dan dia.
ok, malas tetiba. sekarang sudah balik ke Puncak semula. bai.

No comments: