mari berteman

penggunaan 'aku' lebih sempurna bagi penceritaan dan penulisan. da view tu, mehh la follow. no worries, InsyaAllah following back. maaf & terima kasih.

Monday, August 22, 2011

kincir hati berpusing.

semenjak dua menjak ini, emosi aku beralih berpusing seperti kincir angin yang bertiup laju tanpa henti. keliru dengan perasaan sendiri. keliru dengan kehidupan sendiri. keliru dengan perjuangan sendiri. keliru siapa diri ini. ahhhhh semua itu mainan diri. perasaan cuba kaburi. bangkit kau dari mimpi. kau perlu sedar diri.

aku mengaku diri aku ini kadang kala ia sukar diramal. emosi aku boleh berubah setiap saat tanpa ada semboyan yang akan memberi amaran awalnya. booooommmm. aku tidak pandai ekspresikannya. tapi kenapa? jika memberi nasihat tuk orang lain, petah saja tutur bahasa aku mengalunkannya. tapi bila sesuatu terjadi pada diri sendiri, aku lemah, kaku, bisu tidak bermaya.


jika kerna cinta, pasti sudah aku alunkan perasaan ini dengan bait bait lirik cinta yang ada. cuma sekarang tiada apa melainkan Allah. hanya dia yang mampu aku panjatkan doa, mohon dan pohon apa yang aku mahukan dengan jujur dan ikhlas. sesuci hati sesuci diri belum tentu lagi ianya benar benar suci.

entry ini kosong maknanya. rasa ingin menconteng alunan jari lalu aku luahkannya tanpa paksaan hati. aku tahu siapa orang orang yang aku sayang walaupun aku tidak pandai tunjukkannya tapi percaya, korang tetap dalam jiwa abadi sampai mati.
kehidupan ini aku pelajari sedari aku mula memahaminya. dan terlihat dengan mata hakiki.

No comments: