mari berteman

penggunaan 'aku' lebih sempurna bagi penceritaan dan penulisan. da view tu, mehh la follow. no worries, InsyaAllah following back. maaf & terima kasih.

Wednesday, February 1, 2012

East Coast Holiday (Chinese New Year 2012)

Pergi Kuantan, Pahang sanggah mengimbau kenangan lalu. saat manis suka duka time aku ambil diploma pat sini. aku memang sengaja ajak family aku datang Kuantan. saja nak rasa angin sana setelah sekian lama terpisah. kami pergi Bukit Gambar Water Park. subhanaAllah ramainya makhluk. dulu masa aku pergi entrance pun baru 19 hinggit. orang lain lah tak da. hahaha. tapi tuari pergi macam semut. aku mengidam makan Char Kuey Teow Abg Tori, yes alhamdulillah buka. dapat makan. nasi kukus ja tutup. sedih betul.
Kelantan, ini bukan pertama kali aku jejakkan kaki. sebab sebelum ini aku pernah (klik sini tuk tahu). tu pun aku ikut Cekya (housemates zaman diploma aku balik kampung). aku kotakan janji nak bawa family aku dapat sini. sebab shopping dekat Rantau Panjang, Pengkalan Kubor sangat menyenangkan hati aku. dan akhirnya aku bawa juga family aku datang (tapi guna duit Pa & Ma). HAHAHAHA. Rantau Panjang pun ya ampun ramai orang. cuti kan, harap maklong. lepas tu kitaorang pergi Pantai Cahaya Bulan. beli layang-layang. makan ikan bakar. fuhhh! oh ya, orang kata kalau pergi Kelantan tak pekena Nasi Kak Wok tak sah, so kitaorang pun try. Original Kak Wok, for us so-so la. just nice.
dan destinasi akhir, Terengganu. aku janji dengan diri sekali lagi nak bawa family aku datang sini dan aku berjaya. Terengganu aku pergi time trip kelas sama dulu maksu aku pernah bawa aku. pat Terengganu kitaorang pergi Taman Tamadun Islam, Masjib Kristal, Masjid Terapung, Pasar Payang. Hasrat hati nak cari tabung buluh macam dulu aku pergi beli, tapi sayang tiada. yang ada kecil. tapi nak melepaskan hajat tu orang kata, aku beli juga. balik sampai JB jam 4 pagi.

oh ya ada kisah misteri berlaku. nanti cerita.

No comments: