mari berteman

penggunaan 'aku' lebih sempurna bagi penceritaan dan penulisan. da view tu, mehh la follow. no worries, InsyaAllah following back. maaf & terima kasih.

Thursday, February 16, 2012

tak sesuai dengan wajah itu.

orang kata makin lama bercinta, makin bahagialah mereka. tapi ada juga segelintir orang berkata, makin lama bercinta, makin kurang faham dan peka kita dengan si dia. apa kalian rasa setelah bertahun lama bercinta bahagia sampai ke "syurga"?.

bahagia takkan datang menjelma dengan sentiasa ada, jika kita tidak pandai mengharungi rasa bersama itu dengan rasa hati. sejauh mana kau cuba berkorban apa jua, tapi seringkali tidak terlihat pengorbanan itu. yang ada cuma ego yang dikendong bersama dan keras kepala si dia.

sakit hati kita, pujuklah kita sendiri. sakit hati dia, salahkan kita pula. apa kita ni tiada perasaan macam dia? benda ni general. jadi dekat sekeliling kita. antara dia, dia, dia, dan memang mungkinnya kita.

apa pun akhirnya, sama ada iya atau tidak, aku redha.ini saja ku dapat ungkapkan. mungkin esok lusa aku kembali semula bercerita. selamat.

No comments: