mari berteman

penggunaan 'aku' lebih sempurna bagi penceritaan dan penulisan. da view tu, mehh la follow. no worries, InsyaAllah following back. maaf & terima kasih.

Tuesday, December 8, 2009

Selepas 9 Tahun

29th Nov 2009 - Tarikh yang membuatkan aku tersenyum sapai ke hari ini, atau mungkin sapai bebila. Selepas 9 tahun bila berjumpa semula, wah sangat mengagumkan. 1st Reunion Sekolah Kebangsaan Taman Skudai Baru, primary school ya penonton! Gila lama xjupa nahh ko, mmg sgt gembira baek yang jantan mahupun betinanya. Selepas tamat Darjah 6, aku telah bersekolah di Sek Men Ungku Tun Aminah dimana aku tidak bersekolah bersama-sama dengan kekawan aku yang laen yang bersekolah ditetapkan mengikut alamat rumah masing-masing. Walaupun rumah aku di Tmn Skudai Baru tetapi aku menggunakan alamat rumah mak Cik Yati yang berada di Tun Aminah. Kata orang skola Tun Aminah bisa menjamin masa depan kau *ithu pun pada masa ithu la, skunk aku wasa xda maknanya* Dak - dak laen sekola di Sek Men Taman Skudai Baru, Sek Men Mutiara Rini dan Sek Men Sri Skudai. Maka terpisah la aku dengan mereka semua.

Tetapi, pada tarikh di atas semuanya berubah apabila Nur Atiqah Mazlan bertindak sebagai Miss Organizer telah membuat satu reunion untuk mempertemukan semua yang telah lama terpisah! Fuhh, maka terjupa la semula kekaseh kekaseh lama, skandal skandal lama, crush crush lama. Tapi aku tak terpikir kan thu semua pasal aku mmg xda perasaan pada masa ithu, aku pun xtaw kenapa. So aku pun berjanji la dengan Dayah nk pergy sama, Dayah amek aku pat umah.

Reunion ini telah dilakukan di Pizza Hut Aeon Jusco Bukit Indah pada kul 1, lunch hour katanya. Tp taw ja la kan janji melayu jgn harap la nk punctual. Aku sendiry sapai kul 1.30ptg tugu si Dayah. P set rambot lagy ue olz. Hahaa.. Bila da sapai Jusco bawu hatiku berdebar begithu juga dengan Dayah. Dengan perasaan yang berdebar kami pun melangkah masuk ke dalam Pizza Hut dan semua mata memandang kami. Mungkin terlihatkan perubahan antara kami atau kami yang paling Hawt kowt. Hahahah.. Jady dengan selamba nya aku melabuhkan punggung ku yang besar ke atas kerusi..

Setelah berjupa, berbual dan bergelak ketawa mmg sakan semuanya. Kelihatan semuanya gembira seperti juga. Bila 9 tahun tidak berjupa wahh dunia ini ana yang punya. Dari 1 topik ke 1 topic yang laen, dan semuanya diakhiri dengan hilai tawa yg girang gembira. Pizza di order dan makan time, maseh tidak berhenti berbual walau sedang makan. Kemudian kami pun bertukar hangin dengan berada di luar kawasan Jusco untuk sesi fotografi. Ahaaa.. Sesi fotografi mmg sgt gila, dan diakui oleh smua orang yang aku mmg seowunk yang gila! Aku tetap aku dan tidak pernah berubah wahai sahabat. Weee!!

Berbicara pasal kekaseh, skandal dan crush tidak juga dilupai kepunyaan kuh! Semuanya ada disithu, dan semuanya dilayan dengan baek. Mahupun ada yang sudah menjadi kepunyaan orang laen atau maseh solo aku tetap melayan mereka dengan adil dan saksama! hahahaha.. Jady biarlah gamba yang aku upload ini menjady jawapan bagy siapa yang hadir pada hari ithu!

Bahagian Depan
Bahagian Belakang
Sang Jejaka Yang Hadir
Sang Dara Yang Hadir
Semua nya skali "Sayz Babi"

Akhir kata, Dayah dan Aku saja yang menunjukkan kelaenan kata mereka, kerana kami sudah seperti girlie girlie mode. Hahahah, bongok padahal aku lagy cam dak2 kowt dr kowunk semua! saja ja nk tunjukkan akak akak dat dae, nk bagy semua mata terpukau! Wah githu!

No comments: