mari berteman

penggunaan 'aku' lebih sempurna bagi penceritaan dan penulisan. da view tu, mehh la follow. no worries, InsyaAllah following back. maaf & terima kasih.

Sunday, February 28, 2010

Air mata junjungan

aku xtaw nk mulakan entry aku mcm mana. tatkala haty merundum sesalan dan penghinaan. aty kuh sangat tersentap dengan terpikir betapa hina nya diry ini kerna lalai dengan duniawi. aku xtaw haty ku memang terdetik untuk menonton "Halaqah" malam ini ( 28 Feb 10 , jam 9.30 mlm) siap aku ingat kan ana tuk mengingatkan tuk menonton rancangan thu. tajok malam ini "air mata junjungan" bersempena maulidur rasul hari lahir nya nabi junjungan kita Nabi Muhammad saw.

aku wasa betapa hina nya diri ku ketika Andi Muhammad Fajar (pencerita jemputan) menceritakan kisah Nabi Muhammad saw dengan begithu mendalam isi kandungan sehingga membuatkan kuh menitiskan airmata. ia membuatkan aku mendengar dengan rasa rendah diri dan penuh penyesalan di aty ini. terpikir, maseh manyak dosa kuh yang maseh belum terhapos, kerana dosa kuh melebeyhi dari pahala kuh.

Aku terpikir,
  • adalah aku suda melakukan yang terbaek untuk agama ku?
  • adakah aku suda melakukan yang terbaek unutuk diri ku?
  • adakah aku suda melakukan yang terbaek untuk keluarga ku?
  • adakah aku suda melakukan yang terbaek untuk sahabat2 ku?
  • adakah aku suda berani untuk menghadapi sakaratul maot?
  • adakah aku suda berani untuk menghadapi padang masyar?
  • adakah aku suda berani untuk menghadapi titian siratulmustaqim?
  • adakah aku suda berani untuk menghadapi neraka dan syurga mu?
sesungguhnya engkau la yang maha berkuasa, maha mengetahui, maha mengampuni. aku tidak layak ke syurgamu tapi tidak juga ku mahu ke neraka mu. aku mahu jady yang terbaek untuk diriku dan agama ku ya tuhan. ku rendahkan diri ku untuk kembali ke pangkal jalan dan jangan la kau lalaikan ku ya .

No comments: