mari berteman

penggunaan 'aku' lebih sempurna bagi penceritaan dan penulisan. da view tu, mehh la follow. no worries, InsyaAllah following back. maaf & terima kasih.

Tuesday, February 16, 2010

pertemuan yang tidak dirancang.

owunk kata ajal, maut, jodoh pertemuan ketentuan tuhan. sama la dengan apa yang berlaku dengan aku. mungkin Allah taala ingin mempertunjukkan sesuatu padaku atau dye. atau mungkin kerna berkat doa insan yang dianaiya atau dikhianati mudah dimakbulkan. sesungguhnya Ya Allah ya tuhanku kau memang maha esa, maha pengampun lagy maha penyayang. bermula la satu episod kekalahan.....

ieqa, aku nya schoolmate tyme skola rendah ajak aku teman kan dye tuk jupa kawan lama dye masa skola rendah b4 dye pindah masok ke sktsb. aku pun bersetuju tapi perlukan seorang teman yang laen, ya la xmaw la seperti kera sumbang plak t bila sapai sana. haha. keputusan tuk membawa fazliana dipilih. pertemuan jam 3 petang di sutera mall, jam 2 petang aku maseh berbarink barink di atash katil seperti berat kaki ingin pergy. dan jam 2. 15 petang maseh tidak memasokkan diri ke dalam bilik air, mendapat pesanan ringkas dan wall post dr ieqa dan fazliana menyuruh aku mandy. dengan perasaan yang berat ku melangkah kaki menuju ke kamar mandi. fb aku di biarkan saja on9. selesai mandy menyiapkan diri dan mendapat panggilan telepon dari umie.


"akak pie cary tiket bas, balik naek bas. cici eksiden. keta wosak terok." perasaan yang menyirap satu badan ja. jady aku maw ke kelash gi mana?

berbalik semula pada ceritha tadi, sesapai jam 3 petang di umah ieqa aku minta segelas air, tekak yang dahaga dengan perasaan yang sgt berdebar. kemudian ke umah fazliana untuk mengambil dye. pada mulanya fazliana xdpt ikot pasal pakcik dye dtg. aku sgt hampa dan xbersemangat setelah dipujuk rayu, fazliana bersetuju dan bersiap sedia.
selepas ithu kami pun menuju ke sutera mall dan berjumpa la kawan lama ieqa serta farhana usunul jamal. borak borak penat lalu menuju ke Secret Recipe.

da aku malash nk taip, aku terjupa tutt! kau terkejut? aku lagy terkejut yank! hahaha. aku bertindak relax saja kerna aku xgelabah macam kau. haha. owunk beria macam kau. sorry to says. kau sangat selekeh, loser betol aku tgk. dan aku bersyukur kerna aku tidak bersama kau lagy. Yeah! terpancar kegembiraan kuh!

pas abesh thu p terminal larkin belik tiket dan jupa hanim. nk tunang da hanim :) aku bila lagy? hahaha. pas makan sesama, anta p terminal balik pasthu aku anta fazliana balik. aku dan ieqa ke plaza tasek igt nk karok tp full plak. lalu aku ajak ieqa teman aku maen game feveret aku, basketball. puas aty kowt.
dan kepada pompuan yang berkenan amek la ia secara percuma dan tidak berbaloi pun aku rebutkan dye dengan kau. kerna bagy kuh ia tidak begithu berharga. haha. sowie, both of ue r L O S E R .

kepada teman wanita kuh semua,
aku enjoi semalam. yeah!

No comments: