mari berteman

penggunaan 'aku' lebih sempurna bagi penceritaan dan penulisan. da view tu, mehh la follow. no worries, InsyaAllah following back. maaf & terima kasih.

Friday, March 12, 2010

apakah ?

aku ada citha nk kongsi. yang membuatkan aku terpikir pikir sapai skunk. lapar juga satu sebab la napa aku xbuleyh tito. tapi apa ini semua petunjuk atau secara kebetulan ke apa aku xtaw. pasal aku memang xda jawapannya skunk. walau dalam haty aku sangat terdetik tentang nya. ;)
tadi pas umie solat isyak, aku masuk bilik dye. saja ja nk berbual. walaupun memang ada ja masa ithu. 24 jam kowt asik bercakap ja my beloved umie thu ;p . pasthu umie pun memulakan sesi perbualan nya ngn aku menyuruh aku solat. tp aku tersengih sengih cam kerang busuk *motif*
"skunk nieyh dunia nk akhir zaman, kat negara China nyonya tumbuh tanduk. suratkabar semalam. da 6 inchi kowt pjg tanduk dye. skunk tumbuh sebelah plak. tgk la dajjal nk kua da." aku tediam ja, konon cam xcaya. tp disogok oleh fyna dengan kerajenan dye amek suratkabar thu. aah la, aku terkejut. menakotkan okayh!
sambung umie lagy "umie, xkesah da kalau akak nk start pakai tudung. umie pun wasa cam nk suwo akak pakai tudung da. dunia skunk nieyh da akhir zaman kak. bila lagy nk tobat klu bukan skunk. nanty xsempat nk mintak maaf ngn umie, abah. Allah swt camna ?" aku hanya mampu tersenyum. kerana bukan umie saja yang berkata begithu. ada satu pakcik pasar malam di pahang, setiap minggu kalau nampak aku pasty menanyakan soalan yang sama "eh, bila nk pakai tudung? minggu depan heh?" aku hanya mampo menjawap, insyaallah. memang pakcik sering membuat aku wasa serba salah dengan pertanyaan dye. tp apa kan daya aku betol betol blum bersedia. aku takot aku xdapat memnuhi nya sepenuh jiwa raga aku.
tapi ada kala nya aku terpikir memang suda tiba masanya tuk aku berubah. dunia memang sudah akhir zaman, klu aku tidak berubah sekarang bila lagy ? masa semakin suntuk. dunia semakin kejam, hayat semakin pendek dan kasih semakin ilang. bukan aku xpernah terpikir untuk memakai tudung, tapi aku belum bersedia dan takot mengecewakan bangsa dan agama aku.
insyaallah sapa taw mungkin aku akan berubah esok. lusa, tulat atau yang sewaktu dengannya. hanya memohon petunjuk dan hidayah dari-Nya. aku tabah tuk menerima dugaan yang mendatang agar ia lebeyh mematangkan dan menyedarkan ku ya tuhan. aminn.

No comments: