mari berteman

penggunaan 'aku' lebih sempurna bagi penceritaan dan penulisan. da view tu, mehh la follow. no worries, InsyaAllah following back. maaf & terima kasih.

Tuesday, June 15, 2010

telan saja

makan bola , tidur bola , mandi bola , main bola , telanlah bola tu senang . sibuk sangat semua nak bercerita pasal bola . emosi ? bukan cuma sesi luahan perasaan . terima kasih lah sebab aku bukan peminat setia bola sepak ini . kalau permainan dalam Malaysia mungkin aku boleh masuk lagi tapi kalau pasal World Cup memang aku lingkup . bukan apa , lain orang lain caranya mungkin . aku tak minat bola , aku juga tak minat pemain pemainnya walaupun hensem bagai la menjadi kegilaan para para perempuan semua . bak kata nenek aku , aku ini berpendapat seperti arwah moyang aku , katanya

" buang masa ja tengok bola tu , bola nya satu yang mengejarnya ramai . ntah apa apa ja "

tapi kalau orang da minat kan halang macam mana pun tak boleh . Abah , afiq , fyna tak terkecuali juga adik aku si Cici sanggup berjaga malam ni , nak tengok bola . terjerit jerit macam orang gila . riuh serumah . masa tidur orang lain terganggu sedikit . Gooooooooooaaaaaaaaaaaaaaaalllllllll ! jeritnya . lepas tu , jangan harap dapat tengok cerita lain kalau mereka da mula menonton bola . aku cuba juga nak mencari tempat dalam dunia bola ni , hancur tiada tempat untuk aku . pasal aku memang tak paham . dan aku berharap tak dapat teman lelaki yang gilakan bola . juga bakal suami yang setiakan bola . tapi ada ke lelaki tak suka tengok bola ?

biar bersawang kaki kau tetap juga aku tak kejar

No comments: