mari berteman

penggunaan 'aku' lebih sempurna bagi penceritaan dan penulisan. da view tu, mehh la follow. no worries, InsyaAllah following back. maaf & terima kasih.

Monday, June 14, 2010

jangan kau buka pekong sendiri wahai saudara

maaflah entry kali ini bukan berniat untuk memburuk burukkan ciptaan tuhan atau menaikkan aib manusia sesama manusia . tapi macam lama sangat lah bersabar kan , tetap tiada perubahan langsung dalam diri mereka . ya la bukan nak cakap aku baik seperti malaikat , aku juga manusia hina . tapi yang pasti aku sedar dan aku tak mahu kalian terus mendabik dada dengan perangai kalian semua . sebab tu la aku tidak pernah mempercayai kalian walau sekelumit kuman sekali pun kerna bagi aku kalian hanya pandai berbual kosong seperti manusia yang tidak punya pegangan dan pedoman hidup .

apa kalian tiada kerja lain ke selain daripada memburuk burukkan orang lain dengan busuk sekali ? apa kalian sudah habis pikir tentang kehidupan kalian yang kononnya sempurna itu ? cermin diri la wahai saudara , kau seperti menterbalikkan situasi itu dengan cermin yang setiap hari yang kau gunakan untuk bersolek. aku memang sedikit emosi bila membicarakan tentang hal ini mana tidaknya , dengan aku kau beria bercerita tentang busuk si dia . kalau boleh ada ayat yang paling bangsat sebangsat bangsat itulah mahu kau gunakan . si dia pun bukan main juga ingin mengorek cerita tentang si buruk dengan aku . apa kalian ingat aku ini seperti kalian yang suka mengapi apikan , memporak perandakan kehidupan orang . Ohh tidak sama sekali itu bukan Caca RM la yaww !!

mana aku tidak emosi bercerita buruk orang sana sini , sekali tengok tengok , phewwwwww ! bahagia bersama , ciom molot lagy . konon benci .. hish aku geli la orang macam kalian ini . memang kena la dengan title kalian yang selama ini tersimpan . harap kalian semua berubah lah dan jadi seperti aku yang tidak pernah tuk masuk campur urusan orang tanpa arah tuju yang benar . jangan pandai bercakap saja tapi otak kosong . bunyi ja bising , dalam kosong juga seperti tin kosong . andai kata sesiapa yang membaca dan terasa bermakna mungkin kalian juga punya perasaan seperti ini ya . maaf untuk akhir kata , jadi sama sama lah kita memperbaiki kehidupan kita semua .

2 comments:

Cik Amoi. said...

weeeeeeeeeeee~ caca seudeh marah. ini memang akan membangkit semua kemarahan ini, orang2 seperti ini!

chill babeh. :D

anak wak rosli said...

mana ada ca marah moi . peringatan jak ! HAHAHAHA