mari berteman

penggunaan 'aku' lebih sempurna bagi penceritaan dan penulisan. da view tu, mehh la follow. no worries, InsyaAllah following back. maaf & terima kasih.

Thursday, July 1, 2010

permulaan Julai yg agak mengejutkan.

Jam 12 tengah hari telefon aku berdendang dengan meriah nya, aku belum bangun lagi. jadi perempuan perempuan ini marah aku. baik aku bagun pergi mandi. 45 minit kemudian, mereka sampai ke rumah aku dengan alasan katanya mahu makan tengah hari bersama. setuju dengan ajakkan mereka, aku pun on saja. dengan keadaan yang sempoi yaw, amat sempoi kami ke City Square. diaorang nk tgk movie, cehh kata mahu makan tengah hari saj deyh. atoiii. aku pun redah saja, ala perempuan comel pakai apa saja dengan apa cara pun memang comel *perasaan*

sampai ja beli tiket, pastu jalan dulu tuk shopping. beli roty, kononnya nanti pas tgk muvee baru mahu makan pat secret recipes. selesai semua nya, dan ini part paling menarek sekali. guess what everyone, i found HIM !! hey, hey, hey ******. untuk cerita, siapa dia? jgn dibuka pekong didada. You get caught bebeh, ala bukan aku sengaja nak terserempak dengan dia pun. ada aku kesah. dia bersama seorang perempuan, memakai baju sama warna ya. seperti pernah melihatlah perempuan itu, tapi tidak ingat dimana.lagi nak tengok tengok kami, ada kami kaco ke laki kau tu? oh tidak! mana kau mahu sembunyi, pandai juga kau berlari ya. kelihatan mesra sekali. haih! sebenarnya tak perlu pun nk ceritakan tapi entah la, lelaki ini kenapa sebegini ya. saat kita berjanji sumpah setia, dia yang menghancurkannya. ubahlah wahai sang lelaki diluar sana, tapi takpa yang penting Abg Dean i, berjanji setia. Insyaallah. satu kata kata aku pegang, perempuan baik tercipta tuk lelaki baik. Aminn.

tragedi kedua, pembukaan bulan Julai. oh ya aku tak cerita lagi kan aku keluar sama siapa. mereka adalah Hidayah dan Atiqah Mazlan kawan sekolah rendah. kami on the way balik, asyik berbual dan berdentummmmmmmmmmmmmm. kemalangan jiwa berlaku 7 kereta sekali dan kami adalah kereta terakhir. sebenarnya, 6 di depan da memang berlanggar dahulu, datang si dayah dia pergi tambah pula jumlahnya. apa lagi, terkejut la. tergamam seketika, tak tahu nak call siapa. memang sangat tragedi. both of them tak pakai seat belt, aku duduk belakang. kepala Ieqa terhantuk ke cermin, benjol dan lebam. Dayah pun panik, pastu nasib ada abang ipar Dayah then Umie ngan Abah pun datang. kereta tak blh gerak, bonet depan remuk, kereta yang kitaorang langgar depan tu takda paper pun kemek. Amazing! so panggil tow truck, dan tarik pastu kami semua ke Tmn Teratai ambil kereta tuk Dayah bawa balik. kereta ganti la tuk Kak Ain bawa pergi berniaga. ingat abis satu bab, tapi tidak.

5 missed call pas aku sampai rumah, tak perasan pasal tepon dalam beg, then aku call balik. Si Ieqa ting tong kepalanya kol aku. she lost her purse. Omaigod!! careless gila, dia tertinggal di bilik air maybe pasal dia prgi ladies before kami nonton wayang. kesian dia, dia nk ic dia, lain dia tak mahu. dah sampai rumah baru terperasan, macam mana? malang tidak berbau. adakah kerana suwey sang naga atau celupar mulut berbicara semuanya, entah la.

kesimpulannya, 1st July aku tidak berjalan dengan lancar untuk tahun 2010 ini. ini sangat menggerunkan aku. tetapi di sebalik itu ada keistimewaan dan sinar cahaya tentang offer itu. insyaallah, semua nya kan temu pengakhiran yang bahagia. Aminn. kepada Hidayah dgn Ieqa, sabar dan tabah ya dengan dugaan hari ini. hari ini , hari kalian. hari esok tak siapa yang tahu.

*pada Ieqa dan Dayah pesanan akhir, lepas ni jangan lupa pakai seatbelt kalau naik kereta,paham! jangan degil!*
psst, ada sambungan cerita ni.

1 comment:

Saya said...

erww..ade lg uh msg tok aku. pasni, mmg aku kn pkai seatbelt pnya..masih bersabar tp rasa down gila..