mari berteman

penggunaan 'aku' lebih sempurna bagi penceritaan dan penulisan. da view tu, mehh la follow. no worries, InsyaAllah following back. maaf & terima kasih.

Wednesday, August 18, 2010

ceritera pagi ramadhan :))

minggu pertama puasa da balik, berbuka bersama keluarga tercinta. cuci mata bagai semua. pastu balik KL berbuka bersama tersayang pula. minggu kedua berpuasa TAK BALIK ! sebab ada urusan dengan warga pinjaman Ahlong ;p

oh keadaan disini semakin terkawal walaupun homesick tu tak pernah hilang, tiap minggu akan balik tp kalau ada urusan seri paduka tak balik dan rasa sedih menyelubungi hati yang lara. bulan puasa hari hari duit aku RM 10 habis macam tu ja tuk berbuka. nanti balik bilik kira sama sama dengan Mas aka roomate aku apa ja yang dibeli. HOHO. ngadu dengan umie nasib umie tak marah sebab alasannya 'akak makan semua tu habis la umie, tak buang pun'. umie bilang kalau makan habis tak apa. HAHA. makanan dekat sini mahal la. teringat Fatin cerita dia beli begedil RM2.50 phewww!

tiket bas? tak beli lagi dan masih dalam dilemma. aku boleh ja nak beli bila dan ada kesah disebalik itu. Cuti aku bermula 3 Sept, tapi malam 3 Sept tu aku ada test Ekonomi jadi tak boleh balik hari Jumaat. so aku pun decide nak balik 4 Sept, bual dengan umie. umie pun on. bila berjumpa sang kekasih bilang dengan dia tiba tiba die menentang keras. aku mcm pelik la kenapa. oh rupa rupa nya dengan ingatan dan amaran dia tebal '4 Sept kan birthday awak!!, kita nak celebrate!!' HAHAHA. so janji aku tak ingat langsung pun birthday aku. maklumla nak sentiasa nampak muda. HAHAHA. lalu aku terus call umie cakap benda yang sama, 'memang la, da kenapa tak ingat birthday sendiri' oh umie pun tahu rupanya. HAHA. jadi aku balik 4 Sept mungkin lewat malam :))

pagi ni, aku terjaga nak bangun. dalam keadaan terkejut dan mamai bangun tiba tiba teringatkan tentang test test dan assignment yang menghantui diri. janji aku terkejut teringat menda tu tiba tiba terbangun. terus dengan perasaan bersalah lalu mengeluh ! haish. dan rasa mahu pergi jauh ja tinggalkan semua dan balik semua telah tersedia siap. HAHAHA. tahu tak boleh. memang kena hadap. takpa la, hadapi dengan senyuman semua yang terjadi biar terjadi. hadapi dengan tenang jiwa, semua kan baik baik saja. *tibatiba*

minggu ni tak balik jadi kepada maksu, boleh ambil saya dan kita berbuka yang sedap sedap tak sabtu nie? AHAHHAAA. ;p *tak malu* plus saya nak tidur rumah awak juga. bosan tidur sini. nak tidur atas katil empuk ;p nak tgk tv. astro beyond :))

baiklah, sekian. selamat selamat ya semua . selingan sementara menunggu waktu berbuka!
aku shayunk kau la Cik Tak Tam

No comments: