mari berteman

penggunaan 'aku' lebih sempurna bagi penceritaan dan penulisan. da view tu, mehh la follow. no worries, InsyaAllah following back. maaf & terima kasih.

Friday, August 27, 2010

menatap dalam karam

kerja aku kalau on9 mesti on facebook la kan, itu satu kemestian. pastu aku mesti akan blogwalking ala senang cerita stalk ja blog sesapa yang aku nak pergi then singgah. sometimes aku tinggalkanlah footprint, kadang blah gitu ja. menarek ke tak menarek itu belakang cerita janji aku datang menambahkan bilangan counter count korang. HAHA. kalau da membaca adalah yang menusuk sanubari dengan memberi keinsafan sementara, ada juga sekadar hiburan waktu senggang.

tadi aku baru lepas bersiar siar kat blog kawan aku nie, while aku baca blog dye,*click ini tuk cerita selanjutnya* mengikut kefahaman aku 'abg' yang dimaksudkan macam kekasih hati dia. tapi sekarang 'abg' da tak ada lagi didunia ini. 'abg' da meninggal dunia tanpa diketahui sakit nya dan dengan secara mengejut. jadi pada Masnina, sabar ya. setiap apa yang berlaku ada hikmah nya. harap Mas tabah tuk hadapi masa masa yang mendatang. Al - Fatihah..

motif sebenar cerita yang ingin disampaikan ialah, bertapa kuatnya Mas menghadapi kejadian Allah itu. sebab jika aku ditempat dia, aku berani cakap memang aku kan lemah selemahnya. kerna kehilangan orang yang begitu aku sayang atau cinta. oh tidak sama sekali hati ini akan kekal teguh berdiri. malah ia akan rapuh dan dimamah hari. belum tentu aku akan pulih dengan waktu yang sekejap. semuanya kan berlegar legar didepan mata dengan berputar putar kenangannya.

jika diizinkan Allah swt, biarlah aku yang pergi dahulu daripada mereka mereka. kerna aku benar benar tidak sanggup tuk menghadapinya. dengan keadaan berlutut ku panjatkan doa dengan menadah tapak tangan

"Ya Allah, kau panjangkan umur keluargaku bersama kekasih hati ku agar kami bisa merasa bahagia hinga ke akhir hayat. kau berikanlah mereka kesihatan yang baik serta sentiasa bimbing mereka agar tidak terhanyut dengan dunia mainan yang kau ciptakan ini. dan tempatkan kami di antara orang orang yang beriman pada hari kami akan dihidupkan semula. aku mohon padamu, Ya Allah"

amin amin amin ya rabbal alamin.

No comments: