mari berteman

penggunaan 'aku' lebih sempurna bagi penceritaan dan penulisan. da view tu, mehh la follow. no worries, InsyaAllah following back. maaf & terima kasih.

Thursday, September 23, 2010

bukan malang, cuma kurang bernasib baik.

memula sekali aku nak bikin sambungan cari kisah pakcik aku kat bawah ini. pakcik nampaknya da ok even memula dia sukar juga la nak membetulkan diri nya dengan normal, tapi alhamdulillah sekarang dia boleh berfikiran waras. tapi sebelum nak mewaraskan fikiran dia memang agak sukar la. cuba kamu orang semua bayangkan, ada ke patut pakcik update status dia, tanya mana gf dia. kenapa tidur lama sangat. dia tunggu gf dia on9. sumpah aku cakap memang aku sangat kesian kat dia. Ya Allah ya tuhan aku kenapa berat duggan kau berikan kepada pakcik ? tapi orang cakap kalau Allah swt menguji kita maknanya dia masih sayangkan kita dan mahu menguji tahap kita. tapi aku memang tak boleh tengok pakcik macam tu. kasihan sangat. lagi sekali dia update status fb dia tanya mana gf dia. tanya kenapa tidur lama sangat. dia da rindu sangat. puas kawan kawan pujuk mungkin, akhirnya hati dia berlembut juga tuk menerima hakikat. aku msg, call siap lagi nak tahu condition nak make sure dia ok ke tak. dan sekarang mungkin dia memang sudah boleh terima walaupun ianya kan mengambil masa yang lama tuk melupakan.

ok, habis cerita pakcik. dan mari bercerita tentang aku pula. Trip to Genting ? so so ja la. ya la pasal da naik jemu, muak da pergi Genting. So aku mengambil alternatif lain dengan mengambil langkah hanya untuk berehat rehat ja. main la game tapi yang relax relax ja :) tetapi apa yang membuatkan hati aku betul betul kemacuk apabila, aku hilang handphone. masalahnya bukan handphone aku tapi handphone adik kecil aku, yang abah baru belikan.

sorry adik, it wasnt my fault ok. orang yang curi tu jahat. teheee. hati aku kuat kepada driver bas tu pasal, hp aku cicir dalam bas. da tu bangangnya dia, ada ke patut msg aku minta alamat nak pulangkan simcard. jadahnya. aku tak perlukan simcard tu. aku perlukan memory card dengan handphone tu. aku tak reply pun. evendo dia msg aku 2 kali. pasal abah dengan umie cakap jangan layan. biarkan ja. benda da lepas.

eh eh, macam redha ja la erti kata lain. HAHA. takpa,mesti abah nak belikan akak berry berry an? HAHAHA. aku pun tak tahu la apa ke goyang sangat hari semalam. i tot i already lost my jed ring yang abah belikan tu. sekali da balik berjalan semua, aku cari la kat bilik. tu dia, bawah katil. aku pun tak tahu macam mana boleh ada bawah katil. agaknya aku mamai ke apa, aku pergi buka dan main campak ja. HAHAHA

takpa, benda da lepas. jadi marilah kita mulakan hidup baru. esok aku ada quiz mandarin ya kawan kawan. tapi tak stadi apa pun. takda mood la. hati asyik merintih ja. rasa seperti ingin menangis walaupun memang da menangis kot tadi itu pun lepas umie kol. tak mahu menangis umie dengar nanti umie risau pula. umie pun da tertanya tanya tadi kenapa hari ini senyap ja, takda kol or msg. entahlah aku pun tak tahu kenapa. aku rasa macam aku bukan aku yang sebenar sekarang ini. bersabar sikit dan mungkin aku akan temukan jawapannya.

baiklah. goodnight everibodi. bai

1 comment:

Unknown said...

actually,,abg shaye pown ade pengalaman cmniey, arwah ex gurl die meninggal eksiden..abg shaye mmg mcm org xbpe waras utk lebeyh kurang 2 bulan...
utk kak ca : gut lark utk akak kt sne..!! doakan shaye pulak smbung degree pas nieyh..ngee...~ :)