mari berteman

penggunaan 'aku' lebih sempurna bagi penceritaan dan penulisan. da view tu, mehh la follow. no worries, InsyaAllah following back. maaf & terima kasih.

Sunday, November 14, 2010

ini kata kaki.

kadang cakap salah, tak cakap pun salah. apa entah lagi bila terlepas cakap lagi la parah. tapi tak maksud pun nak cakap kan nya. nak cakap benda lain, tp cara dan penerimaannya salah. then how ? abaikan lah. cara aku senang ja. berlagu dalam sendu. *ok merepek*

aku jenis yang memang tak suka dipaksa, lagi kau paksa lagi memang TIDAK lah aku nak membuatnya. cara dia, kau suruh ja sekali dengan baik dan jika tidak mendengar buat la suara ala ala dragon yang akan menyemburkan api marak merahnya dan dengan cara tiada paksaan. memang aku buat, ya mungkin lambat sikit la bergerak dari masa yang disuruh. tapi at least aku bikin juga kan. walau lambat, marah, maki semua nya ada la. siap juga. tapi tolong la jangan gunakan paksaan. sekali kau gunakannya habis tamat lah riwayat hidup kau. HAHAHAHA.

lepas tu aku pun da berbuat dengan hati yang riang, ikhlas dan tawaduk tiba tiba kau berbunyi irama nasyid tak sempurna kerja aku. pehh lagi aku sentap. rasa macam tak dihargai usaha keras aku *keraslah sangat* habis sini, biarkanlah aku tanggung dosa aku sendiri.

hina sangat ke jadi perempuan gemuk ? hina ? aku tahu la jaga diri aku sendiri, gemuk mana pun aku, kurus mana pun aku janji aku pandai jaga diri aku. pandai jaga tatasusila diri. tak payah paksa paksa aku tuk lakukan apa yang aku benci, apa yang aku tak suka. itu bukan cara aku. nanti pandai la aku kuruskan badan aku sendiri, pandai la aku ikhtiar kannya. jangan risau. kau cakap ruang awak semua pun ya. pandailah saya bahagikan masa.

aku rasa aku nak kena hantar diri ni ke Bosnia kot, jadi uruskan masa dan hidup aku sampai kurus. Tapi tak pernah dengar bunyi orang kurus tu hinakan ? orang gemuk ja selalu kena maki, cerca, hina, kena ngumpat, kena semua benda la. bangunlah manusia dunia dan moden. gemuk mana pun kau, kurus mana pun kau. IQ lebih penting. tu bawa kita maju ke depan. kalau krus kering melidi macam tiang, otak lembab tak boleh juga. orang gemuk juga dapat kerja yang orang kurus duk sibuk kejarkan.

tapi takpa, mungkin niat untuk memberi nasihat dan teguran, tapi cara penyampaiannya salah sehingga terguris luka hati dalam jiwa. simpan dalam dalam dan telan kemudian buang ikot saluran pencernaan saja. terima kasih semua untuk kata kata. terima dengan hati terbuka. salam.

nanti aku sambung lagi apa aku suka dan tidak dilain masa, hari dan ketika.

No comments: