mari berteman

penggunaan 'aku' lebih sempurna bagi penceritaan dan penulisan. da view tu, mehh la follow. no worries, InsyaAllah following back. maaf & terima kasih.

Saturday, December 11, 2010

aku pun boleh la berenang.

first of all, kalau kamu orang semua rasa aku punya entry kali ini annoying, kamu orang boleh pangkah (x) dekat ruangan atas belah kanan sana ya. kerna cerita ini rekaan semata mata dan tiada kaitan antara yang hidup dan mati. terima kasih.

pagi tadi dan sebelum tidur semalam, tiba tiba aku berangan dengan penuh azam dan iltizam nya mengatakan yang aku mahu menjadi seorang penulis blog yang professional dan terkenal. sangat berangan kan bunyinya kawan kawan? tapi takpa janji aku tidak malu tuk meluahkannya. jujur dengan diri sendiri la maknanya kan.

aku pun tak tahu kenapa perasaan itu tiba tiba meluap-luap sgt nak jadi seperti:

ok, memang la tidak layak untuk menjadi seperti mereka, aku siapa mereka siapa kan. erti kata lain aku bukan siapa siapa. first blog tu, Kak Hanis Zalikha. cantik orangnya, model pula tu. ok skop pencderitaan blog dia tidak la terlalu kepada satu skop saja. konon macam dia model, takda la dia cerita pasal dunia model atau tips tips kecantikan sahaja. dia juga tetap cerita tentang kehidupan seharian dia. tu pasal aku rasa macam menarik tertarik ja nak terus dan terus membaca blog dia.

yang kedua pula, orang kampung aku tu. orang JOHO. sis ailyl ni pun sama, suara comel macam doraemon *dia sendiri mengaku* blog dia pun ada juga bagi tips tips, kalau dia bosan ada juga dia post video. juga dalam blog dia ada penceritaan tentang kehidupan seharian dia. aku suka la nak membaca.

kenapa tiba tiba aku rasa nak jadi blogger mcm diaorang? bukan sebab populariti, ke-famousan atau apa ya. cuba kamu semua bayangkan, bila korang tulis sesuatu kat blog kemudian orang baca dan suka. apa perasaan korang? mesti happy kan? aku tak kisah la jika ada yang benci dengan cara dan penulisan aku. tapi aku nak buat happy dan aku juga tumpang happy. jadi kalau korang rasa angan angan aku ni penuh dengan kejeninan, terima kasihlah.

p.s-aku tahu hari ni, aku cakap nak jadi blogger terkenal, esok lusa aku akan ubah pikiran aku.


No comments: