mari berteman

penggunaan 'aku' lebih sempurna bagi penceritaan dan penulisan. da view tu, mehh la follow. no worries, InsyaAllah following back. maaf & terima kasih.

Tuesday, January 25, 2011

hentikan penderaan ke atas kanak kanak.

hye, last weeks kan aku balik pasal rasa macam da lama betul tak balik. padahal baru seminggu. mengada la kau. so, tak da aktivit menarik pun berlaku. abah takda outstation, tinggal aku, umie, Fyna. si Cici sibuk training teater dia tu pasal lagi seminggu ja tiba sebelum hari kemuncak. GoodLuck adik. so hari Sabtu yang dingin. tiada apa yang mahu dilakukan. Fyna sekolah. lepas aku kemas rumah. aku turun dapur "tengok" umie masak. aku berbual la. oh ya, umie siap online sambil masak. pasal abah tengah online. sangat romantik gitu :))

hati aku ni pula memberontak nak pergi rumah makcik aku, nak jumpa anak anak buah la senang cerita. kangen bangat deyh. tetiba aku dapat phone called. sepupu aku called, dia bilang anak dia asyik tanya aku ja. rindu aku. "Cik Ca ada tak ibu, puteri rindu Cik Ca la. " HAHAA. sangat comel. seperti juga aku wahai puteri puteriku. aku merindui mu. lepas umie siap masak semua aku pun ajak lah umie menuju ke Pasir Gudang. tralala tralili tralulu.

tapi aku tak terus pergi Pasir Gudang, pasal aku ajak umie singgah KSL City. Shopping Mall Happening Now! Baru buka la konon. saja ja nak berjalan menghabiskan duit. bila aku balik tengok resit apa yang aku beli aku pun tak tahu. tak nampak apa pun. aku rasa macam murah ja masa ambil semua. pastu tgk resit. menyeal pun tak ada guna ya kawan kawan.
da puas berjalan, umie pun da bising. pasal sudah kelewatan petang. nanti jam berapa pula nak pulang. maklumlah tiada orang lelaki. wee. aku pun bergeraklah. plus puas lah hati Fyna dapat kena belanja Tutti Fruitti. aku naik muak da. tiap tiap hujung minggu dapat. kemaruk betul. sampai rumah ubu haruslah makan time. asal pergi rumah ibu ja perut anda takkan kosong. fuhh! terbaik. lontong goreng, sedap. siap ada kuih sagu lagi. wee. kenyang, puas dan berahi. oppss. menunggu kesampaian puteri puteri haruslah bermain dulu dengan anak ibu Yaya kecik kelemut ni. geram betul. HAHA.
dan sesudah sampai mereka. puteri puteri. kenapa panggil puteri? memang nama mereka semua ada puteri. budak paling rindu aku ni, bijak mulut dia. kesian dia rindu Cik Ca dia :)
siap dapat kiss lagi. *muahmuah too*
hah, kan semua da dapat Cik Ca. wee. Yaya kepanasan. sepsi sedikit. HAHA. ok bai semua.

No comments: