mari berteman

penggunaan 'aku' lebih sempurna bagi penceritaan dan penulisan. da view tu, mehh la follow. no worries, InsyaAllah following back. maaf & terima kasih.

Thursday, February 10, 2011

sesungai sebatu sekhamis sebumi

unplanned moments are always better than planned ones. yes right. when we plan something with fully hoping, insyaallah memang tak jadi. but if kita tak plan, mula la meriah. this semester, banyak sangat dengan cuti. ada kelas yang aku baru sekali ja pergi. ponteng nya lain, cuti nya lain. memang menarik, tertarik. tapi apa yg jadi for this week, kelas aku hanya ada hari Isnin dengan Selasa. Rabu cancel, Khamis cuti apa ntah. UiTM ada mesyuarat benda ntah, Jumaat as usual memang tiada kelas. (kerang busuk gayanya) minggu depan Selasa cuti lagi, Maulidur Rasul. lamakan cuti aku? dan aku tidak balik JB sebab aku malas nak drive walaupun hati memberontak tuk pulang. tiada masalah pun nak balik kalau nak, tapi sebab rasa MALAS sgt nak drive. masalah betul. rasa penat semacam ja. so kelas tak, merehatkanlah hati dan minda.

Rabu kelas cancel, pergi beli extansion baru pasal lamanya meletup. (boom, rosak) Malam pergi makan Pizza Hut, berdua ja dengan Secterary Fasha Sandha dalam Samson & Delila (aku lupa tajuk dia) nahh order makan macam 4 orang la. lapar betul. pasal tak ambil lunch, breakfast maggie ja. habis. alhamdulillah.

and what happen today, itu la unplanned nya activity. aku pun meriah ja. memandangkan cuaca yang panas, aku dengan budak budak rumah mengambil keputusan mandi sungai. habis mandi sungai apa terjadi ??? nanti aku cakap ending nya. HAHA. memang terbaik tuk kenangan Puncak Alam ini.
aku panjat tangga pat Batu Caves tu, fuhh memang terangkat kening dan bulu bulu aku semua. penat nak mati ya ampun. act, dia nampak tinggi sebenarnya. tapi tidaklah tinggi mana. cuma keadaan tangga dia yang curam tu buat aku yang gayat ni memang gigil lutut la nak sampai. walaupun aku ni obes tahap permulaan, selamat gagah gigihnya sampai juga ke puncak atas sana. gayat woi! tapi tu satu pengalaman la kan. belajar tempat orang, kalau tak explore tempat tempat menarik rugilah. macamlah aku khatam explore Kuantan dulu. Sungai Panching pun tak pernah pergi apa ntah lagi Sungai Lembing. yang aku tahu Permatang Badak - Kolej - Megamall - ECM - Teruntum - Kedai Abg Hip Hop - Nasi Kukus - JB. HAHA. terbaik.
aku salute la ini Macha, dengan 2 kotak air mineral gigih mendaki tangga dengan penuh jaya. fuhh anda hebat. kalau dia tahu aku ambil gambar dan cerita pasal dia mesti dia bangga kan? maklumlah demi sesuap nasi sanggup lakukan kerja yang halal. tepuk tangan cha. kau memang hebat. kat sini banyak moyet juga tau, monyet liar kot. ya la main rampas rampas ja makanan dengan minuman orang. tak da sivik betul. penat kita nak naik atas sampai separuh jalan air kena rampas dengan 'kastam'. mendidih ja tekak member T_____T

aku nak tanya semua dan ingin mendapatkan kesahihan dan bukti, kata kawan aku yang patung emas yang besar dekat Batu Caves tu. yang mana ? ala yang besar tu! hish susah sangat, ni kat bawah gambar dia..
huh nampak tak? patung emas tu la yang dia akan H I L A N G kadang kala pada jam 4 pagi macam tu la. ada kebenaran ke? kemana ia menghilang? apa yang terjadi. so tu pasal aku tanya korang semua apa cerita disebaliknya? kalau tahu pls bagitahu aku. komen pun boleh. kalau nak tahu lebih lanjut apa kata kita usulkan pada Uncle Seekers. biar dia ada kerja sikit, dari duk cerita pasal cerita cinta dia ja. oppsss. sorry uncle. (gurau mainan tidur)

No comments: