mari berteman

penggunaan 'aku' lebih sempurna bagi penceritaan dan penulisan. da view tu, mehh la follow. no worries, InsyaAllah following back. maaf & terima kasih.

Wednesday, December 22, 2010

abang ni badan ketul ketul, ada enam pek la ! fuhh.

cinta itu indah orang kata. apa saja bisa dilakukan demi cinta. cinta abadi, cinta hakiki, tak perlu dinafikan lagi. entry kali ini, maaf jika rasa benci. bukan tuk membangga diri cuma rasa ingin memberi penghargaan pada diri. ok, ayat sangat melalut. terima kasih.

hari terakhir jumpa dengan Tuan Cinta ni pun aku lupa la bila. maaf. jadi hari ini, Tuan Cinta ambil alternatif yang agak memberangsangkan tuk hadir dan membawakan diri pada aku bertarikh kan 21.12.2010 sangat manis. aku pun mengagahkan diri mengejut Tuan Cinta jam 6 pagi, sebab dalam masa yang sama adik lelaki aku yang belajar dekat KL aka KLMU tu pun nak balik KL da. so kami kena lah berjumpa, bersalaman semua kan. lepas dari itu, aku pun sarapan dalam keadaan awal gila aku rasa bersama umie dan the only adik perempuan aku. kita orang makan nasi goreng umie masak.

bayangkan aku tidur sekejap saja. sebab mata memang tak boleh tidur. awal pagi da dikejut. da sedap makan dan kenyang, naik atas ingat nak sambung tidur. harung juga. terlelap la jam 7 lebih lepas golek golek. dan jam 8.30 pagi kena kejut dengan umie. sebab umie ajak teman pergi beli buku adik. bangun mandi dan siap.

Tuan Cinta mana? haruslah dalam bas. mentidurkan diri. tupp tuppp, ramai gila orang kat sekolah Fyna. jam 11. 45 pg, Tuan Cinta called kata da sampai. tunggu sekejaplah ya. tak sampai bapa minit Umie pun keluar. siap beli da. aku tunggu dalam kereta ja. malas. memandangkan hanya ada satu kereta ja dekat rumah, jadi kami pun terus la mengambil Tuan Cinta. dan pergi makan tengah hari bersama. lepas tu, kami ikut dulu itinerari umie, ajak pergi beli hadiah tuk hari keluarga esok. pergi beli barang dapur semualah. gedebak gedebik jam 2.30 ptg sampai rumah. lepak dulu minum, bual dan choww..

awak semua tahu tak ? pandai tau, Tuan Cinta nak pujuk kita. ya la da lama kan tak jumpa. lagi pun dia baru balik Brunei juga tu, ada game. bayangkan masa Hari Konvo kita dia tak datang. sayu ja hati kita. tapi hari ni dia datang bagi kita something. taraaaaa..
abg taff ni bawakan kita cokelat. ngada sembunyi muka.
tunjuk pun muka. badan ketul ketul lah abg ni.

nasiblah dia bawa cokelat, kalau tak da merajuk da. nasib tak bawa bunga sekali. fuhh memang lah romantik kan kalau bawa bunga. HAHAHA. gedik. lepas tu, kita orang decide nak tengok movie. aku ajak dia pergi makan tutty fruity tapi masa sgt mencemburui aku dan dia. keluar rumah pun lewat dah kan. so terus pergi tengok movie. "Aku Masih Dara" , just nice la filem dia. tak ada cerita best pun. lepas tu, nak tunggu kan movie start 4.50pm. pusing pusing. teman dia cari cd game. aku cuci mata, windows shopping saja.
otai ni, apa tonggeng tonggeng. tak malu heh -_-

habis waktu bersama, pulang lah ia ke sangkar. macam burung pulang senja. habis movie terus aku hantar dia pergi terminal tuk balik KL. see? pengorbanan kan? jumpa sekejap untuk lepas rasa rindu sahaja. cukuplah terubat sikit. memang lah rindu tak pernah hilang. lepas hantar aku terus balik. kul 8 dia dapat bas dan naik terus. aku sampai rumah, tapi Tuan Cinta dalam bas. kesian pun ada. tapi nak buat macam mana. dia sanggup buat macam tu. tu pasal aku sayang kau lebih la Dean. HAHA. picture of the day? macam takda ja. tapi nak juga lah masukkan kan, walaupun..
takda gambar apa pun. *blushing*

balik rumah, aku quick nap dekat sofa umie sekejap. pening gila kepala aku. adalah aku ambik masa tidur 20 minit macam tu. bangun sambung perjalanan aku pergi Jusco dekat area rumah aku. padahal nak pergi makan ja. tapi melencong pula pergi Jusco. layan. guess what, finally ! i get my Big Apple Donut. HAHA. sadis ja bunyi kau CaCa RM oii. tapi while aku taip blog ni, aku tak makan pun donut aku lagi. sebab kenyang. dan rasa mcm nk tidur lah lepas ni sebab...

percutian aku sudah bermula. baju tak siap dikemas lagi. malas nak fikir baju apa. jauh perjalanan luas pengalaman, 22 sapai 26. nahh kau. bukan berada di satu tempat sahaja. tunggu sahaja la, apa akan berlaku. terima kasih kerna membaca. jumpa lagi. selamat lewat malam.

No comments: